Drama u Doom zajednici oko umjetne inteligencije i Grafa Zahla
Nemali broj programera napustio je GZDoom i prešao u UZDoom, nezadovoljni načinom vođenja zajednice i korištenjem generativne umjetne inteligencije.
Zajednica koja je dosad podržavala GZDoom javno se raspada nakon što je nemali broj programera stao iza UZDooma. Ovaj je potez prosvjed protiv vodstva kreatora i održavatelja GZDooma Cristopha Oelckersa (poznatijeg kao Graf Zahl), koji je nedavno priznao kako je u kodnu bazu GZDooma umetnuo netestirani kod generiran umjetnom inteligencijom.
"Zbog neslaganja - nekih nedavnih; nekih toleriranih gotovo dva desetljeća - oko načina na koji bi suradnja trebala funkcionirati, odlučili smo da je najbolji postupak razdvajanje projekta.
Ne želim vidjeti kako nasljeđe GZDooma umire, kao što to čini većina nas, stoga mislim da je najbolje nastaviti razvoj kroz razdvajanje, uz uvođenje drugačijeg modela razvoja koji uvelike favorizira transparentnu suradnju između više ljudi", napisao je programer Nash Muhandes na forumima DoomWorlda.
Zahlovo vodstvo projekta stvorilo je mnogo trvenja unutar zajednice razvojnih programera GZDooma tijekom godina. Njegovo otvoreno korištenje koda generiranog umjetnom inteligencijom u nedavnoj nadogradnji, na što je ukazao u komentaru koda, bila je kap koja je prelila čašu za dobar dio zajednice.
Taj je komentar doveo do duge rasprave među programerima o korištenju ukradenog scraping koda za koji nema načina za provjeru je li kompatibilan s GPL-om. Iako je sporni kod na kraju uklonio, Zahl je navodno pokušao ukloniti i dokaze da je ikada postojao.
U svoju obranu je rekao kako taj kod nije ključan za temeljne značajke igre i istaknuo kako i sam ima rezerve prema korištenju AI-ja za kod specifičan za projekt. Zajednica se oko toga nije složila, a čule su se i zamjerke oko Zahlovog vođenja projekta.
On im je uzvratio kako su slobodni raspustiti projekt ako nisu zadovoljni, što je nemali broj programera shvatio doslovno. Izdvojili su se u UZDoom, koji bi trebao zadržati kompatibilnost sa starim GZDoom pohranama i modovima, a istovremeno će dodavati nove planirane značajke u budućnosti.
Također bi trebao pružiti "stabilniju strukturu razvoja, sa zdravom suradnjom i uz manje moći dane pojedinačnim voditeljima projekata". Konkretno, kod njih neće jedan čovjek odlučivati sve.