U 2019. godini kućanstva u EU-u potrošila su 175 milijardi eura (odnosno 1,3% BDP-a EU-a) na ‘komunikacije’ poput poštanskih usluga, telefonske i telefaks opreme i usluga. To predstavlja 2,4% ukupnih izdataka za potrošnju kućanstava .

U 2019. udio izdataka kućanstava povezanih s komunikacijom bio je najveći u Bugarskoj (4,7%), zatim u Hrvatskoj (4,0%), Grčkoj (3,9%) i Rumunjskoj (3,4%).

S druge strane ljestvice, kućanstva u Luksemburgu potrošila su najmanji udio izdataka kućanstava na komunikacije (1,3%), a slijede kućanstva u Danskoj i Austriji (obje 1,9%).

Od svih glavnih stavki izdataka kućanstava , potrošnja na komunikacije zabilježila je najznačajniji pad u EU u posljednjem desetljeću. Pao je s 3,0% ukupnih izdataka kućanstava u 2009. na 2,4% u 2019. (ili -0,6 postotnih bodova (pp)).

Između 2009. i 2019. godine udio ukupnih izdataka kućanstava za komunikacije smanjio se u velikoj većini država članica EU-a. Najveći pad zabilježen je u Estoniji (s 4,0% ukupnih izdataka kućanstava u 2009. na 2,3% u 2019., -1,7 pp). Estoniju su slijedile Nizozemska (-1,1 pp), Francuska (-1,0 pp), Irska i Poljska (obje -0,9 pp).

Suprotno tome, izdaci kućanstava za komunikacije povećali su se u tri države članice EU-a: Rumunjskoj (s 2,3% u 2009. na 3,4% u 2019, +1,1 ot), ispred Hrvatske (+0,3 ot) i Švedske (+0,2 pp).

Podijeli:

 

Vezane objave