Nakon prvotne šok-terapije i prilagodbe kroz koju su organizacije i zaposlenici prolazili, postaje jasno da je pandemija trajno promijenila poslovne organizacije. Čak i u tvrtkama koje su se prilagodile novim načinima poslovanja, pandemija je utjecala na otpornost njihovih timova. Zbog toga je tema kako graditi otpornost u vrijeme stresa i krize, bila osnovna tema predavanja na okupljanju NLP Business Network pod vodstvom poslovnog coacha, voditelja NLP Business Akademije i suradnika brojnih vodećih tvrtki na hrvatskom i europskom tržištu Domagoja Lipošinovića.

Domagoj Lipošinović i Filip Jelić, foto Matej Grgić

Povjerenje i učenje iz pogrešaka

“Business lideri se danas susreću s istim problemom, kako graditi otpornost u situaciji krize u kojoj pokušavate preživjeti i održati svoje poslovanje. Ako ćemo izdvojiti tri ključna savjeta kako graditi psihološku otpornost, onda bih rekao da su to: fokus na svrhu, izgradnja iskrenih odnosa ispunjenih povjerenjem te razvoj kulture učenja iz pogrešaka i slavljenja uspjeha.”, istakao je Domagoj Lipošinović. Dodao je kako se u proteklih godinu i pol pokazalo da mnoge tvrtke, koje su uvele hibridnu radnu atmosferu u kojoj dio tima radi doma, a dio u uredu, pokazuju potrebu za jačim neformalnim i autentičnim interakcijama.

“U uvjetima u kojima se količina posla dodatno povećala, izuzetnu važnost za angažiranost zaposlenika ima davanje svrhe kroz širu sliku te zadržavanje osjećaja pripadnosti kroz empatično vodstvo”, smatra Lipošinović.

-- tekst se nastavlja nakon oglasa --

 

Mnogo je lakše organizirati timove i posao od doma nego zadržati osjećaj pripadnosti, zadovoljstva i ispunjenosti. U brojnim anketama o angažiranosti zaposlenika rezultati pokazuju da se mnogim zaposlenicima osjećaj uspješnosti i zadovoljstva, čak i u slučaju odličnih rezultata, značajno smanjio. I, kao što su sudionici predavanja istaknuli kako im je za uspjeh bila nužna podrška drugih i osjećaj ispunjenja te mala zadovoljstva kao nagrada na pojedinim dionicama tog puta, isto se može primijeniti u kompanijama.

Fokus s ciljeva na ljude

Fokus na svrhu je iznimno važan, a pogotovo u kriznim situacijama i u situacijama u kojima možda i nisu svi zaposlenici fizički prisutni na svom radnom mjestu kako je to bilo prije. To znači da treba unaprijediti komunikaciju unutar tima i širiti svijest o tome s kojom svrhom radimo stvari koje radimo. Drugi važan čimbenik za jačanje otpornosti je izgradnja snažnih iskrenih odnosa koji počivaju na međusobnom povjerenju članova tima i unutar kojih se možemo podržavati, ali isto tako i imati konstruktivne konflikte koji će dovesti do kvalitetnijih poslovnih odluka. I treće, kao preduvjet ostvarivanja prethodne dvije točke, je da lideri trebaju pomaknuti svoj fokus sa ciljeva na ljude koji te ciljeve postižu; identificirati kojem članu tima treba podrška, kome pritisak, kome sloboda, a kome jasnoća i struktura, te kako održati i pojačati koheziju tima.

Iako su to vještine i aktivnosti o kojima poslovni lideri i inače razmišljaju, korona kriza ubrzala je te procese i pred mnoge lidere postavila nekoliko zadataka odjednom. Okolnosti su nove, a potreba za prilagodbom u svrhu uspješnog upravljanja novom situacijom je nužna. Zato je, kao poslovni coach, Domagoj Lipošinović odlučio pokrenuti NLP Business Network kao projekt i platformu koja će okupljati poduzetnike, managere i poslovne lidere, koji dijele slična iskustva i izazove.

“Ono što me posebno raduje je da koristimo interne resurse naše mreže – predavači na kratkim radionicama su vrhunski eksperti u svom području, željni dijeljenja svojih znanja s drugima. Spektar tema koje ćemo pokriti kroz naše iskustvene radionice je širok, a obuhvaća teme osobnog i poslovnog razvoja poput upravljanja osobnim financijama, radionicu iz art psihoterapije, upravljanje konfliktima i slične teme s kojima se poslovni lideri susreću“, rekao je Lipošinović.

Domagoj Lipošinović i Tatjana Šavorić, foto Matej Grgić

Važnost podrške

Što je zajedničko planinarenju na duge staze i poduzetništvu pokazao je u razgovoru s medicinskom sestrom, članicom HGSS-a i prvom ženom koja je u zimskim uvjetima prešla Via Adriaticu i planinarila 1.100 kilometara u 45 dana Tatjanom Šavorić te poduzetnikom koji je s partnerima u centru Zagreba otvorio hotel netom prije početka korona krize i potresa koji je zadesio metropolu Filipom Jelićem. Priče su to dvoje ljudi koji su poželjeli promjenu i izazov u životu, ali koji su na tom putu doživjeli i padove i slomove koji su ih učinili jačima i otpornijima. Iako su njihove priče o otpornosti na prvi pogled različite, imaju jedan zajednički nazivnik – ljude. Planinarka Tatjana naglasila je koliko joj je u najtežim trenucima značila podrška obitelji, kao i trail angelsa – ljubitelja prirode koji su joj pomagali na putu dugom 1.100 kilometara. Poduzetnik Filip je pak istaknuo kako je u vrlo zahtjevnoj poslovnoj situaciji uspio sačuvati prisebnost upravo zahvaljujući povjerenju i podršci koje je osjećao u odnosu s partnerima.

 

Podijeli:

 

 

Vezane objave