Tri projekta odabrana za postavljanje 5G mreža na prekograničnim koridorima, koji će koristiti za testiranje povezane i automatizirane mobilnosti u Europi. Projekti će biti , predstavljeni 5. prosinca na konferenciji ICT 2018 u Beču.

Ukupno će sva tri projekta obuhvatati više od 1.000 km autocesta na kojima će funkcionirati 5G mreža te tri prekogranična prijelaza:  Metz-Merzig-Luksemburg, München-Bologna preko prijelaza Brenner, i Porto-Vigo i Evora-Merida,dva prijelaza između Španjolske i Portugala. Projektom će biti obuhvaćen i granični  prijelaz između Grčke i Turske.

Još na Digital Day održanom u travnju u Rimu 28 članica EU te Norveška i Švicarska potpisale su dogovor o suradnji na testiranju autonomne i povezane vožnje  što je bio dio EU ambiciozne strategije da do 2025. godine uspostavi mogućnosti za autonomnu i povezani vužnju na paneuropskim cestovnim i željezničkim koridorima. Za taj ambiciozan plan napravljen je  Sporazuma o europskoj infrastrukturi (Connecting Europe Facility programme CEF2 Digital) za razdoblje od 2021. do 2027. godine, kojemu je prema prijedlogu Europske komisije namjenjen proračun od 3 milijarde eura.

Granični prijelazi izabrabi su između 10 već dogovorenih graničnih prijelaza u Europskoj uniji (ten 5G cross-border corridors) za testiranje tehnologije 5G za automatiziranu vožnju. Testirati će se automatska povezanost između vozila, prepoznavanje pješala, prepoznavanje cestovne infrastrukture…

Projekti će se realizirati u javnoprivatnom partnerstvu. U projekt su uključeni uz Europsku komisiju, telekome operateri, dobavljači opreme, cestovni prijevozni operatori, proizvođači automobila i nacionalne vlade. Ukupni proračun za testiranje je 62,8 milijuna eura od čega kekroz EU program Obzor 2020 osigurano 49,3 milijuna eura. Testiranje će pomoći automobilskoj i telekom industriji za razvoj poslovnih modela. Osim tehničkih provjera naprednog korištenja autonomne vožnje testiranja će poslužiti i za definiranje modela suradnje za razvoj autonomne i povezane vožnje kao i analizu troškova i koristi od takvih projekata.

5GCroco ć testirati 5G tehnologiju na autocesti između Metza, Merziga i Luksemburga, granični prijelaz između Francuske, Njemačke i Luksemburga.

5G-Carmen će testirati autonomnu vožnju preko sjevero-južnog koridora od Bologne do Münchena preko prijelaza Brenner, na ukupnoj dužini autocesta od 600 kilometara koja povezuje tri europske regije, Bavarsku (Njemačka), Tirol (Austrija) i Trentino / Južni Tirol ( Italija).

5G-Mobix će testirati aplikacije za autonomnu i povezanu vožnju na dva prekogranična koridora između Španjolske i Portugala, te kratkog koridora između Grčke i Turske i šest nacionalnih urbanih mjesta u Versaillesu (Francuska), Berlinu i Stuttgartu (Njemačka), Eindhoven-Helmond (Nizozemska) i Espoo (Finska).

Podijeli: