Razvoj usluga baziranih na tehnologiji umjetne inteligencije (Artificial Intelligence AI) ima velik poslovni potencijal pa čak 84 posto domaćih startupova smatra da će u naredne tri godine raditi projekte temeljene na AI tehnologiji, dok ih 53 posto navodi da su već sada uključeni u projekte koji kao sastavnicu imaju AI tehnologije, pokazalo je istraživanje kojeg su zajednički proveli Huawei i Zagrebački inovacijski centar (ZICER).

Rezultati istraživanja koje je tijekom kolovoza provedeno među tvrtkama stanarima ZICER-a predstavljeno je u sklopu Huawei AI Summita održanog u Zagrebačkom inovacijskom centru.

„Rezultati jasno pokazuju kako u razvoju i primjeni AI tehnologija postoji izniman potencijal za rast poslovanja u Hrvatskoj, što je prepoznato od strane startup zajednice i u kontekstu njihovih budućih projektnih planova, kao i trenutne uključenosti u slične projekte“, rekao je direktor ZICER-a Frane Šesnić.

Uloga umjetne inteligencije u svakodnevici u budućnosti će se samo povećavati, a očekuje se da će utjecati na niz područja – zdravstvo, transport, marketing te poslovanje i životne navike općenito. Pametni algoritmi prilagođavat će se našim navikama, preferencijama i emocijama, vodit će nas najboljim prometnim rutama, a uz pomoć pametnih osobnih asistenata u pametnim domovima štedjet ćemo energiju. Umjetna inteligencija ima ogroman poslovni potencijal prvenstveno zbog mogućnosti transformiranja brojnih industrija i otvaranja prilika razvoju sasvim novih poslovnih modela.

O dosadašnjim ostvarenjima, ali i vizijama i izazovima tehnologije umjetne inteligencije govorio je profesor Fakulteta elektrotehnike i računarstva Jan Šnajder, dok je principal Boston Consulting Grupe Filip Glavan govorio o primjeni AI tehnologija u poslovnom svijetu.

„Umjetna inteligencija je tehnološki pothvat koji doista može stubokom promijeniti naše živote i učiniti naše društvo bogatijim, sretnijim i boljim. Bitno je da Hrvatska u tome drži korak, pa zato treba podržavati inovacije i startup zajednicu koja želi razvijati proizvode i usluge temeljen na AI. S druge strane, AI je i društveni pothvat: razvoj AI-ja mora biti popraćen promišljanjima o društvenim i etičkim aspektima ove tehnologije i prije svega promišljanjem o tome u kakvom svijetu želimo živjeti. AI treba biti sredstvo, a ne cilj“, rekao je Jan Šnajder.

„Ulaganja u AI tehnologije na startup sceni su se udvostručile u 2017. godini u odnosu na prethodnu, no nisu ulaganja najveći problem u korištenju AI tehnologija, već je najveći izazov kako integrirati tehnologije u primjenu“, rekao Filip Glavan.

Nakon održanih izlaganja, uslijedio je okrugli stol u kojem se trojici predavača pridružio i direktor i suosnivač startupa Trakbar Igor Švehla.

I dok svega 11 posto ispitanih startupa ZICER-a smatra da je na razini međunarodne konkurencije po pitanju znanja i kompetencija za razvoj proizvoda i usluga utemeljenih na AI, većina od 60 posto ipak zaključuje da su im znanja još premala.

Podijeli: