Koliko su građani EU spremni pružiti pristup svojim osobnim podacima kada su na mreži?

Posljednji podaci iz Eurostatove Ankete o korištenju informacijskih i komunikacijskih tehnologija (ICT) u kućanstvima i od strane pojedinaca ukazuju na nove podatke.

Prema rezultatima istraživanja 2020. godine, svaka je druga osoba u dobi između 16-74 godine odbila dopustiti upotrebu svojih osobnih podataka u reklamne svrhe prilikom korištenja interneta u privatne svrhe u prethodnom tromjesečnom razdoblju.

Uz to, 46% je izjavilo da dopuštaju samo ograničeni pristup svom zemljopisnom položaju ili u potpunosti odbijaju pristup tim informacijama.

Manje (40%) građana EU-a čita izjave o politici privatnosti prije pružanja osobnih podataka. Slično tome, 40% je ograničilo pristup svojim profilima ili sadržaju web lokacija za društveno umrežavanje ili zajedničkoj mrežnoj pohrani. U međuvremenu je 33% provjerilo je li web mjesto na kojem su dali svoje osobne podatke sigurno.

-- tekst se nastavlja nakon oglasa --

 

Udio osoba koji odbijaju dopustiti upotrebu svojih osobnih podataka za oglašavanje varirao je u državama članicama EU-a. Najveći udio zabilježen je u Nizozemskoj (73%), Finskoj (70%), Danskoj i Njemačkoj (obje 63%) te Španjolskoj (62%).

Suprotno tome, najmanji udjeli zabilježeni su u Bugarskoj (10%), Rumunjskoj (20%), Grčkoj (29%), Slovačkoj (30%) i Latviji (32%). Hrvati su nešto iznad europskog prosjeka. 

Podijeli:

 

 

Vezane objave