Francusko nadzorno tijelo za zaštitu podataka CNIL objavilo je smjernice o korištenju prepoznavanja lica. Smjernice su prvenstveno usmjerene na javna tijela u Francuskoj koja žele eksperimentirati s tehnologijom prepoznavanja lica.

Upute CNIL-a upozoravaju da je ta tehnologija rizična i da može dovesti do pogrešnih rezultata jer korišteni algoritmi nisu pouzdani, a, usto, pogrešni rezultati znaju varirati zbog spola i boje kože osoba. Općenito su postavljena tri zahtjeva za primjenu prepoznavanja lica u eksperimentalnoj primjeni.

Prvi je zahtjev da se prepoznavanje lica može koristiti samo ako postoji utvrđena potreba za implementacijom mehanizma za provjeru autentičnosti koji osigurava visoku razinu pouzdanosti, a nema drugih prikladnijih rješenja. U tom smislu, smjernice navode primjere u kojima je CNIL utvrdio da je prepoznavanje lica zakonito. Oni uključuju upotrebu prepoznavanja lica za pristup javnim uslugama putem interneta ( npr . porezni račun, račun zdravstvenog osiguranja, registracija vozila, vozačka dozvola, putovnica ili osobna iskaznica) i automatizirani sustavi provjere identiteta koji se koriste na granicama i putničkim čvorištima, poput zračnih luka. Suprotno tome, CNIL se odlučio protiv korištenja prepoznavanja lica u školama za potrebe sigurnosti i prikupljanja podataka o učenicima.

Drugo, eksperimentalna uporaba prepoznavanja lica mora poštivati ​​prava pojedinaca, što se izražava kroz niz uvjeta. Na primjer, organizacija mora dobiti pristanak pojedinaca za svaki uređaj koji se koristi za prepoznavanje lica, posebno ako se koristi na eksperimentalnoj osnovi. Pojedinci također moraju imati kontrolu nad svojim podacima i dobiti jasne, sveobuhvatne i dovoljno dostupne informacije. Smjernice pokazuju da uporaba prepoznavanja lica na eksperimentalnoj osnovi ne bi trebala imati “etičku svrhu ili učinak navikavanja ljudi na nametljive tehnike nadzora, s manje ili više eksplicitnim ciljem pripreme terena za daljnju upotrebu “. To će kasnije biti dopušteno samo za uređaje koji su prepoznati kao ” potpuno legitimni i legalni “.

Treće, korištenje prepoznavanja lica na eksperimentalnoj osnovi mora imati točno određenu vremensko ograničenje i temeljiti se na rigoroznoj metodologiji koja određuje ciljeve i kriterije primjene.

Zakonska regulativa u Francuskoj strogo slijedi preporuke institucija Europske unije vezano za etičku primjenu umjetne inteligencije u tehnologiji prepoznavanja lica. No, za sada su nacionalne regulacije tog pitanja različite u pojedinim članicama.

Velika Britanija poznata je po najmasovnijoj upotrebi prepoznavanja lica ne samo u eksperimentalnim uvjetima nego i u praksi. Zbog toga su iz britanskog Ureda povjerenika za informacije, odnosno tijelo za zaštitu podataka ICO upozorili kako im je potreban pravni kodeks prije nego što policijske snage mogu koristiti tehnologiju prepoznavanja lica na javnim mjestima. Iz OCO-a su izrazili zabrinutost što se za policijsko korištenje tehnologije prepoznavanja lica koristi velika količina podataka.

Britanska povjerenica za informiranje Elizabeth Denham istaknula je kako je potrebno policijske snage natjerati da pokažu opravdanje da je prepoznavanje lica “strogo potrebno, uravnoteženo i učinkovito” u svakom slučaju kad se koristi. Pozvala je i na provjeru pristranosti algoritama umjetne inteligencije koje se koriste u prepoznavanju lica navodeći primjer korištenja policijskih provjere fotografija putnih isprava premda se znalo da tehnologija prepoznavanja lica ima velikih poteškoća kod prepoznavanje boje kože.

Podijeli:

Vezane objave