Smirivanje tržišta NFT-a u 2022. nakon snažnog rasta u 2021.
Nezamjenjivi tokeni (non-fungible tokens NFT) jedan su od najdinamičnijih i najistaknutijih dijelova Web3 u posljednje dvije godine, navodi Chainalysis. NFT-ovi su digitalni predmeti temeljeni na blockchainu čije su jedinice dizajnirane da budu jedinstvene, za razliku od tradicionalnih kripto valuta čije su jedinice zamišljene da budu zamjenjive. NFT-ovi pohranjuju podatke u blockchain zapisima, a ti podaci mogu biti povezani s datotekama koje sadrže medije (slike, video i audio, ili čak u nekim slučajevima fizički objekti). NFT-ovi obično daju vlasniku vlasništvo nad podacima, medijima ili objektom s kojima je token povezan i obično se kupuju i prodaju na specijaliziranim tržištima.
Promjenljivost tržišta
Od početka 2021. godine obujam NFT transakcija značajno je porastao, no transakcije u ovoj godini varirale iz mjeseca u mjesec. U siječnju 2022. nastavljen je rast iz 2021. te je uslijedio pad transakcija u veljači ali je uslijedio i oporavak sredinom travnja ove godine.

Sveukupno, kupci NFT-ova potrošili su od početka ove godine do 1. svibnja više od 37 milijardi američkih dolara, čime su nadmašili ukupno 40 milijardi dolara u 2021. godini. Od kasnog ljeta 2021. godine, inače ravnomjerno tržište NFT-ova doživjelo je dva velika rasta transakcija: jedan krajem kolovoza 2021., koji je vjerojatno bio potaknut izdavanjem kolekcije Mutant Ape Yacht Club, i jedan koji je trajao od kraja siječnja do početka veljače 2022. godine, vjerojatno bio potaknut lansiranjem na LooksRare NFT tržištu.
Nakon naglog rasta na kraju siječnja ove godine uslijedio je značajan pad transakcija NFT-ova, od sredine veljače uslijedio je pad s tjednih 3,9 milijardi dolara na samo 964 milijuna dolara u tjednu iza13. ožujka. To je inače najniđta tjedna trgovina NFT-ovima od tjedna koji je počeo 1. kolovoza 2021. godine. Tržište NFT-a počelo se oporavljati sredinom travnja, međutim, i sada se približava tjednim količinama koje je dostigao ranije tijekom godine, vjerojatno zbog nedavnog pokretanja metaverse projekta Bored Ape Yacht Cluba .
Unatoč tim fluktuacijama u obujmu transakcija, broj aktivnih kupaca i prodavača NFT-a nastavlja kontinuirani rast.

U prvom tromjesečju 2022. godine 950.000 jedinstvenih adresa kupilo je ili prodalo NFT-ove, u odnosu na 627.000 u četvrtom tromjesečju 2021. godine. Kontinuirano, broj aktivnih kupaca i prodavača NFT-a povećavao se svakog tromjesečja od drugog tromjesečja 2020. godine. U drugom tromjesečju 2022. godine od 1. svibnja 4091 adresa imalo je 0 transakcija s NFT-ovima, čime je NFT tržište u ritmu da nastavi kvartalni trend rasta broja sudionika.

Broj aktivnih NFT kolekcija na OpenSeau, odnosno onih s bilo kojom transakcijskom aktivnošću u određenom tjednu također je dosljedno rastao od ožujka 2021. godine i prešao je 4.000 kolekcija.
Tko koristi NFT?
Analiza web prometa na popularnim NFT platformama otkriva da takva imovina privlači korisnike iz cijelog svijeta. Prednjače kupci iz srednja i južna Azija, slijede Sjeverna Amerika i zapadna Europa. IPremda ima regija u svijetu sa znatno manje kupaca NFT-ova niti jedna regija nije zauzela više od 40% ukupnog web prometa od početka 2021. godine što dokazuje kako NFT-ovi kao, inače, i kripto valute imaju kupce u cijelom svijetu.

Velika većina NFT transakcija je ispod 10.000 dolara. Transakcije veličine NFT-a (između 10.000 i 100.000 dolara) značajno su porasle kao udio u svim transferima između siječnja i rujna 2021. godine, ali su od tada ostale nepromijenjene. To sugerira da, za sada, dodavanje novih maloprodajnih NFT ulagača ide ukorak s dodavanjem većih NFT ulagača.
Pojedinačni kupci NFT-ova čine većinu tržišta, no institucionalni investitori su im za petama, čak čine većinu aktivnosti u određenim tjednima u kojima se prodaju skupocjeni NFT-ovi. Na primjer, tijekom tjedna od 31. listopada 2021. godine institucionalni kupci činili su 73% svih aktivnosti, uglavnom zbog kupnje nekoliko NFT-a u kolekciji Mutant Ape Yacht Club. U sljedećim tjednima institucionalni transferi čine 33% svih aktivnosti.

Od kraja studenog 2021. do sredine veljače 2022. godine, institucionalna kupnja NFT-a rasla je svaki tjedan, dosegnuvši 1.889 transakcija u tjednu od 13. veljače ove godine, nakon što je dva tjedna prije narasla na 2.739 transakcija. Institucionalna aktivnost NFT-a naglo je pala nakon toga, pala na samo 473 transakcije u tjednu od 20. veljače ove godine. Od 17. travnja 2022. godine institucionalna aktivnost NFT-a još nije dosegla razinu na kojoj je bila u zimu 2021. godine. Razdoblje smanjene institucionalne aktivnosti otprilike se poklapa s općim padom interesa za NFT-ove.
Podijeli:
Odgovori
Ukoliko želite ostaviti komentar, morate se prijaviti.