Velike tehnološke tvrtke troše sve više i više lobirajući u Europi što je jasan znak sve veće moći industrije, navodi Europski opservatorij (Corporate Europe Observatory) čije je sjedište u Bruxelelsu dodajući kako povećana potrošnja za lobiranje velikih tehnoloških tvrtki također odražava važnost ključnih predstojećih političkih rješenja koja se pripremaju u institucijama Europske unije.

Corporate Europe Observatory, usto, upozorava kako kod takvog lobiranja nema transparentnosti.

Naime, velike tehnološke kompanije kao što su Google, Amazon, Microsoft, Facebook i Apple, koje su očekivano među najvećim pojedinačnim potrošačima korporativnih lobija u Bruxellesu, same navode kako su za lobiranje potrošile ukupno 21 milijun eura.

Nakon usvajanja Opće uredbe o zaštiti podataka (General Data Protection Regulation GDPR) i stalnog odgađanja izrade direktive o e-privatnosti, europske su institucije angažirane na izradi tzv. Horizontalnih pravila za velike digitalne platforme od novih pravila o tržišnom natjecanju do zakona o digitalnim uslugama.

Digitalne tvrtke s neotkrivenim članstvima think-tankova: grafikon pokazuje da je posebno Facebook radio s nekoliko think-tankova, a da ih nije otkrio. Apple i Google također nisu uspjeli u potpunosti otkriti svoju povezanost, a Amazon je svoje veze s CERRE-om objavio tek nakon žalbe Lobbycontrola Tajništvu registra transparentnosti

Corporate Europe Observatory navodi kako su velike tehnološke kompanije povezane s različitim think-tank organizacijama koje mogu utjecati na nove propise objavljivanjem studija i stavova te organiziranjem diskusionih foruma – ali te veze uglavnom nisu jasne. To je, upozorava Corporate Europe Observatory, problem jer se takvim netransparentnim djelovanje stvara dojam da interese velikih tehnoloških kompanija podržavaju naizgled neovisni stručni zagovornici, a cilj im je utjecaj na politička mišljenja i stavove javnog mnijenja.

Corporate Europe Observatory tvrdi kako njihovo istraživanje navodi da velike tehnološke tvrtke svoje lobističke veze radije drže u tajnosti. Think-tenkovi možda neće otkriti da su povezani s tehnološkom tvrtkom ili same tehnološke tvrtke šute o svojim bliskim vezama s think-tankovima, tj. ne otkrivaju svoje članstvo u svom unosu u Registar transparentnosti.

Proračun i velikih tehnoloških tvrtki za lobiranje u Bruxellesu. Think-tankovi često ne otkrivaju svoje veze s tvrtkama. Ti podaci uglavnom  nedostaju na njihovim web szranicama, kao i u podacima koje dostavljaju u Registar transparentnosti EU-a

Takvo postupanje je očito kršenje smjernica za Registar transparentnosti EU-a. Na temelju rezultata istraživanja koje je napravio Corporate Europe Observatory, Lobbycontrol je podnio žalbu Tajništvu Registra transparentnosti. Corporate Europe Observatory također je podnio posebne žalbe Centar za inovacije podatake  (Center for Data Innovation) i Zakladi za informacijsku tehnologiju i inovacije (Information Technology and Innovation Foundation).

Podijeli:

 

Vezane objave