Švedski proizvođač kamiona Scania je provela test u kojem je jedan njihov  autonomni kamion izvršio složen manevar prelaska u drugi trak na relativno prometnoj cesti.

Autonomna vozila i napredni sustavi za pomoć vozaču trebaju precizno pozicioniranje kako bi se omogućili pouzdani postupci za takav manevar. To je posebno važno u ranoj prijelaznoj fazi tehnologije, kada druga vozila oko autonomnog vozila nisu automatizirana, odnosno nemaju međusobnu povezanost.

Uspješan prijalz u drugi trak ceste izvršen je uz pomoć globalnog navigacijskog sustava Galileo, u kombinaciji s drugim tehnologijama pozicioniranja i senzora.

Inovativno rješenje razvijeno je u projektu PRoPART (Precizno i ​​robusno pozicioniranje za automatizirane cestovne prijevoze). U konzorciju projekta je i Scaniju uz joššest partnera.

Pozicioniranje na razini centimetra

Rješenje je nedavno demonstrirano u obnovljenoj situaciji na autocesti na testnom području AstaZero u Švedskoj, s povezanim autonomnim kamionom i dva nepovezana pilotska automobila. Kao dio testa, Scania samovozeći kamion izvršio je sigurnu i učinkovitu promjenu prometne trake.

Manevrom je upravljao novi sustav, oslanjajući se na centimetrsko pozicioniranje u kombinaciji s kolaborativnim podacima senzora percepcije. Test je pokazao da je moguće točno odrediti položaj s deset centimetara točnosti. Kamion je mogao izvesti manevar zbog preciznog pozicioniranja i točnog prikaza cijelog okruženja.

To je postignuto spajanjem podataka s kamere kamiona i prednjih i bočnih radara u kombinaciji s radarima montiranim na cestovnim jedinicama.

Komunikacije od infrastrukture do vozila

“Osim pozicioniranja, dodali smo i komunikaciju između infrastrukture i vozila”, rekao je  koordinator projekta Stefan Nord iz RISE-a (Švedskog istraživačkog instituta).

Obično se autonomna vozila oslanjaju na vlastite senzore za tumačenje i obradu podataka o okruženju.

“Ako vozila dijele informacije, možete proširiti obzor i iskoristiti podatke iz drugog vozila da biste također mogli pogledati iza ugla i tako prikupiti više podataka kao osnova za manevriranje odluka”, objašnjava Nord.

„U projektu smo se fokusirali na postizanje pozicionirajuće pogreške ispod 20 centimetara u kombinaciji s ambicioznim rizikom integriteta cilja – to jest, vjerojatnosti da će pogreška pozicije preći ovu pogrešku ograničiti. Međutim, za primjenu u prometnim situacijama u stvarnom životu, koje su obično mnogo dinamičnije i nestrukturirane, naravno, postoji mnogo više karakteristika vozila i sustava te mogućih izvora grešaka koje treba riješiti”, rekao je razvojni inženjer Scania Intelligent Transport Systemsa Fredrik Hoxell te dodao da Scania sada istražuje nekoliko različitih rješenja za pozicioniranje. Pouzdana i cjelovita navigacija apsolutno je nužna pri upravljanju autonomnim vozilima u nekontroliranim okruženjima.

“Ova ispitivanja nude jedan mogući aspekt sveukupnog izazova u vezi s podrškom za navigaciju na putu ka sigurnom i održivom autonomnom prijevozu”, objasnio je Hoxell.

Podijeli:

 

Vezane objave