U 2018. su kućanstva u Europskoj uniji (EU) potrošila više od 200 milijardi eura (što je 1,3% BDP-a EU) na „komunikacije“. To predstavlja 2,3% ukupnih rashoda domaćinstava. Pod “komunikacijama” podrazumijevamo poštanske usluge, opremu i usluge telefona i telefaksa, a, naravno najveći udio u tome odnosi se na mobilni telefon kao daleko najčešći uređaj za komunikaciju. Ta statistika ukazuje na cijene impulsa u mobilnoj telefoniji i njenom udjelu u nacionalnom BDP-u, objavio je Eurostat.

Domaćinstva u Bugarskoj imaju najvežći trošak za komunikacije u budžetu, u Luksemburgu troše najmanje U 2018. godini udio rashoda kućanstava vezan za komunikaciju bio je najveći u Bugarskoj (4,8%), Grčkoj (4,4%, podaci za 2017. godinu), Rumunjskoj (4,1%) i Hrvatskoj (4,0%).

Suprotno tome, Luksemburg (1,3%), Velika Britanija (1,6%), Danska i Austrija (obje 1,9%) potrošili su najniži udio u potrošnji svojih kućanstava na komunikacije.

Estonija je u 2018. godini imala najveći pad rashoda za komunikacije, a Rumunjska najveći rast

Od svih glavnih stavki izdataka kućanstava, komunikacija je bila stavka koja je zabilježila najznačajnije smanjenje potrošnje u posljednjem desetljeću u EU. Pao je s 2,8% ukupnih rashoda kućanstava u 2008. godini na 2,3% u 2018. godini (ili -0,5 postotnih bodova (pp)).

Između 2008. i 2018. godine, udio ukupnih rashoda kućanstava za komunikacije smanjio se u većini država članica EU. Najveće smanjenje zabilježeno je u Estoniji (s 3,8% ukupnih rashoda kućanstava u 2008. na 2,5% u 2018. godini, ili pad od 1,3 postotna boda (pp)). Nakon Estonije slijede Nizozemska (-1,1 pp), Poljska (-1,0 pp), Francuska (-0,8 pp), Irska (-0,7 pp), Češka, Portugal i Bugarska (sve -0,6 pp).

Međutim, potrošnja na komunikacije povećala se u četiri države članice EU-a u kojima je 2018. dostupna: Rumunjska (s 2,1% u 2008. na 4,1% u 2018. ili povećanje od 2,0 pp), ispred Litve (+0,5 pp), Švedske (+0,4 pp ) i Hrvatska (+0,2 pp).

Podijeli:

Vezane objave