U prosjeku šest od deset klijenata iz jugoistočne Europe redovito koristi digitalne bankarske kanale, pokazuje istraživanje koje nje provela agencija IMAS International na uzorku od 1.200 ispitanika provela za međunarodnu Erste grupu. Predvodnica je Češka s gotovo 90 % korisnika, dok u Hrvatskoj digitalne kanale koristi 44 % ispitanika. Iako su godišnje stope rasta za sveukupno korištenje digitalnih kanala poprilično skromne, rast je kontinuiran. Na njega je utjecao snažan porast korištenja mobilnoga bankarstva, pogotovo u jugoistočnoj Europi, gdje se mnogo klijenata oslanja isključivo na mobilne telefone za obavljanje svojih digitalnih bankarskih potreba. Gotovo jedan od tri ispitanika u Srbiji, koji su u proteklih šest mjeseci koristili digitalne bankarske kanale, to su radili koristeći isključivo mobilni telefon, a isto vrijedi i za oko 16 % korisnika digitalnih bankarskih kanala u Hrvatskoj.

Ispitanika koji koriste isključivo digitalne usluge te istovremeno ne posjećuju poslovnice, na hrvatskom tržištu ima 10 %, a za pristup tim uslugama  njih nešto manje od polovice (44 %) koriste kombinaciju mobilnih i PC/Mac uređaja. Slijede ih ispitanici koji najviše koriste PC/Mac (35 %), dok je najmanje onih koji koriste isključivo mobilne uređaje za pristup digitalnim uslugama (16 %). Također, treba istaknuti da je među korisnicima digitalnih usluga  vidljiv i porast onih koji se sa zaposlenicima banke vole povezivati putem telefonskog poziva, chata ili video poziva.

Skoro 85 % hrvatskih građana posjetilo poslovnicu u posljednjih mjesec dana, odnosno 96 % u posljednjih šest mjeseci. Od ukupnog broja ispitanika, njih 37 % koristilo je digitalne usluge u posljednjih mjesec dana, odnosno njih 44 % u posljednjih šest mjeseci, bilo koristeći PC/Mac, mobilni telefon ili internetsku stranicu banke. Kombinacija korištenja bankarskih usluga u poslovnicama s digitalnim uslugama prisutna je kod 34 % ispitanika.

Iako je Hrvatska jedna od zemalja u regiji s najvećim segmentom klijenata koji isključivo posjećuju poslovnice, istovremeno je vidljiv i najbrže rastući broj klijenata koji koriste kombinaciju odlaska u poslovnicu i digitalnih usluga. Takav pristup, spoj digitalnoga i posjeta poslovnicama, rasprostranjen je u cijeloj regiji, a najviše u Austriji i Češkoj. Naime, više od 60 % ispitanika na ta dva tržišta odlazilo je u poslovnice (što ne uključuje korištenje bankomata u poslovnici) i koristilo digitalne usluge svoje matične banke u proteklih šest mjeseci. Polovica ispitanika u Rumunjskoj, 40 % ispitanika u Mađarskoj i Slovačkoj, odnosno 34 % u Hrvatskoj također preferira takav pristup.

Većina ispitanika na svim tržištima izjavila je da su njihovi posjeti poslovnicama u proteklih šest mjeseci uključivali razgovor sa savjetnikom ili šalterskim službenikom. To je pogotovo izraženo kod ispitanika iz Hrvatske (82 %) i Srbije (88 %) dok je najniži postotak zabilježen u Češkoj (56 %).

Podijeli:

Vezane objave