Prema preliminarnim brojkama, Bosch, dobavljač tehnologija i usluga, ostvario je prodaju od 77,9 milijardi eura u prošloj 2018. godini. Učinci tečajne razlike negativno su utjecali na prodajne rezultate do iznosa od 2,1 milijarde eura. Nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike ta brojka predstavlja rast od 4,3%. Bosch je u 2018. prodao ukupno 52 milijuna proizvoda s pristupom internetu, što je 37% više nego prethodne godine. U 2018. godini dobit od poslovanja prije kamata i poreza (EBIT), dosegla je 5,3 milijarde eura. Operativna marža stoga će vjerojatno iznositi 6,9%.

Početna ulaganja u automatizaciju vožnje 4 milijarde eura

Istraživanje i razvoj tvrtke Bosch usredotočeno je, među ostalim, na automatiziranu vožnju. Kao dio prelaska na mobilnost bez nesreća Bosch radi na postizanju dvaju razvojnih ciljeva. Prvi se odnosi na sustave pomoći vozaču koji će omogućiti djelomično automatiziranu vožnju u privatnim vozilima (2. i 3. razina automatizacije). Tvrtka očekuje da će ove godine ostvariti prodaju od 2 milijarde eura u području sustava pomoći vozaču. Drugi razvojni cilj omogućit će vožnju bez vozača, počevši od početka sljedećeg desetljeća (4. i 5. razina automatizacije). „Vožnja bez vozača revolucionirat će područje individualne mobilnosti. Otvorit će vrata disruptivnim poslovnim modelima kao što su robotski taksiji i mobilnost koja se temelji na shuttleu”, rekao je predsjednik upravnog odbora društva Robert Bosch GmbH Volkmar Denner. Zbog tehničke složenosti automatizacije Denner smatra da je to sljedeće najvažnije ulaganje te dodaje: „Samo u razdoblju do 2022. očekujemo početna ulaganja od ukupno 4 milijarde eura.” Otprilike 4000 inženjera u Boschu radi na automatiziranoj vožnji“.

Sveobuhvatni ekosustav za usluge mobilnosti

Tržišni potencijal automatizirane vožnje je ogroman: između 2015. i 2030. doći će do porasta osobne mobilnosti od 50% (izvor: ITF). Analitičari stoga predviđaju da će u sljedećih deset godina hardver i softver za automatiziranu vožnju vrijediti otprilike 60 milijardi američkih dolara (izvor: Roland Berger). Do 2025. većina od 2,5 milijuna shuttle autobusa na zahtjev vozit će bez vozača (izvor: Roland Berger). Stručnjaci predviđaju da će do 2035. prodaja povezana s dijeljenom mobilnošću doseći gotovo 160 milijardi dolara (izvor: BCG). Bosch će za tu vrstu mobilnosti omogućiti i tehnologiju i usluge. Boschev ekosustav za usluge mobilnosti već povezuje rješenja i usluge rezervacije, plaćanja, parkiranja, punjenja, administracije, održavanja i infozabave. Jedna od tih usluga je Convenience Charging, povezano rješenje za navigaciju i punjenje električnih vozila. Boschev prvi stalni klijent je Sono Motors, proizvođač električnih vozila iz Njemačke. „S pomoću naših povezanih rješenja elektromobilnost može postati prikladna za svakodnevnu uporabu”, kaže Denner.

Elektromobilnost

U 2018. Bosch je dovršio 30 projekata u području elektromobilnosti u vrijednosti od nekoliko milijardi eura. Do 2025. tvrtka želi deseterostruko povećati svoju prodaju u tom području, do ukupno 5 milijardi eura. „Cilj nam je biti predvodnik na masovnom tržištu elektromobilnosti”, rekao je Denner. Nijedna druga tvrtka nije toliko raznolika u području elektromobilnosti kao Bosch. Ona elektrificira različite vrste pogonskih sklopova, od bicikala do kamiona. Sada je, na primjer, više od milijun automobila diljem svijeta opremljeno Boschevim električnim ili hibridnim komponentama. Denner je dodao: „U budućnosti će se govoriti da na svijetu ne postoji električni automobil koji u sebi ne sadržava komponentu iz Boscha.” To se osobito odnosi na Kinu, najveće svjetsko tržište elektromobilnosti, gdje je Bosch već predvodnik u području osobnih automobila. Tvrtka je nedavno s kineskim proizvođačem električnih automobila NIO sklopila strateško partnerstvo za automatiziranu i električnu vožnju. U Kini će Bosch u 2019. započeti i s proizvodnjom e-osovine, pogonskog sklopa s posebno kompaktnim rješenjem za električne automobile. Novorazvijena baterija od 48 volta tamo se počela masovno proizvoditi prije nekoliko tjedana. Već 2030. godine 20 posto novih automobila bit će djelomično elektrificirano sustavom od 48 volti. Štoviše, cjelokupnom akvizicijom tvrtke EM-motive GmbH, Bosch jača svoju poziciju na tržištu elektromobilnosti, koja ubrzano raste u svijetu.

Do 2030. prijevoz robe u svijetu će se gotovo udvostručiti (izvor: ITF). „Već do 2030. jedno od četiriju novih gospodarskih vozila diljem svijeta – gotovo jedno od triju u Kini – barem će imati djelomično električni pogon. To će pogodovati i tvrtki: Boschev asortiman proizvoda za prijevoz robe bez emisija uključuje baterije od 36 volta za električne teretne bicikle, električne motore za laka gospodarska vozila kao što su vozila StreetScooter njemačke pošte, e-osovine za lake i teške kombije i elektrificirane osovine za poluprikolice, a u budućnosti će uključivati i pogonske sklopove s gorivim člancima za kamione od 40 tona. „Uz djelomično električna i potpuno električna rješenja, električne baterije i gorive ćelije spremni smo za tržište”, rekao je Denner.

Umjetna inteligencija

Denner vjeruje da će u budućnosti jedno o temeljnih područja stručnosti biti industrijska primjena umjetne inteligencije (UI). „Želimo da do sredine sljedećeg desetljeća svi naši proizvodi budu opremljeni UI-jem ili da je UI igrao ulogu u njihovom razvoju i proizvodnji. Istina je da američke i kineske tvrtke dominiraju potrošačkom industrijom UI-ja”, kazao je Denner, „no bez stručnosti u području prometa, proizvodnje ili građevina, njihov će potencijal kaskati za potencijalom industrijskog UI-ja.” Denner je izvijestio da je tvrtka Bosch samoj sebi postavila ambiciozne ciljeve: „Kao predvodnici u području inovacija, želimo sami ovladati UI-jem i pridružiti se svjetskoj eliti.” U tu svrhu Bosch planira do 2021. godine učetverostručiti broj internih UI stručnjaka s 1.000 na 4.000.

Zaposlenici u Boschevu Centru za umjetnu inteligenciju rade na gotovo 150 projekata. Jedan od tih projekata je i sustav senzora SoundSee. „Algoritam SoundSee primjenjuje strojno učenje kako bi čuo je li koji uređaj neispravan”, objasnio je Denner. To sustavu omogućuje ispravno predviđanje kvarova stroja, što smanjuje troškove održavanja i povećava produktivnost. Rješenje SoundSee poslat će se na Međunarodnu svemirsku postaju (International Space Station (ISS)) sredinom ove godine. Bosch predviđa da će taj sustav biti komercijalno primjenjiv u proizvodnji, građevinama i inženjeringu motornih vozila. Još jedan primjer napretka povezanog s UI-jem višenamjenska je kamera za automatiziranu vožnju koja objedinjuje algoritme za obradu slika i metode UI-ja. Rezultat je inteligentna kamera za automobil koja, na primjer, može primijetiti pješake i zatim odmah prepoznati i predvidjeti njihovo ponašanje.

Izgledi za 2019. godinu

U 2019. godini Bosch očekuje da će svjetsko gospodarstvo porasti za 2,3 posto. „U našu je prognozu uključena doza opreza zbog brojnih geopolitičkih razvoja koji su sada u tijeku, na primjer neriješeno pitanje Brexita i razni trgovinski sukobi. Uz to, agresivne ekonomske politike protekcionizma u obliku kaznenih naknada ili povlačenja iz sporazuma o slobodnoj trgovini smanjuju potrošnju i ulaganja potrošača”, rekao je zamjenik predsjednika upravnog odbora i glavni financijski direktor Boscha Stefan Asenkerschbaumer. Usprkos tomu, Bosch u tekućoj godini želi ostvariti bolji razvoj od ostatka tržišta i unatoč značajnim početnim ulaganjima nastaviti osiguravati visoku razinu zarade.

Podijeli:

Vezane objave