U siječnju iduće godine postaju obvezna nova međunarodna pravila Ujedinjenih naroda, odnosno Gospodarske komisije Ujedinjenih naroda (UNECE) za vozila koja mogu od vozača preuzeti neke funkcije. U Obveznim pravilima o automatiziranim sustavima za vođenje traka (Automated Lane Keeping Systems ALKS) je i obveza ugradnje tzv. crne kutije po uzoru na takav uređaj u zrakoplovima. Do sada su nova pravila potpisali predstavnici 53 članice UN-a, sve članice Europe unije te Japan, Južna Koreja i još nekoliko zemalja iz Afrike i Azije.

Na 3. razini autonomnosti vožnje (razina 5 je u potpunosti autonomna vožnja) vozač prepušta kontrolu i odlučivanje automatiziranom sustavu ali može preuzeti kontrolu nad vozilom kada to želi ili smatra potrebnim.

U izradi pravila najviše su radili predstavnici Japana i Njemačke uz suradnju Francuske, Kanade i Nizozemske. Predstavnici SAD nisu sudjelovali u inicijativi niti izradi pravila no njihovi proizvođači vozila morati će poštivati nova pravila kod prodaje vozila na tržištima zemalja potpisnica ALKS-a.

Prema novim pravilima razina 3 autonomne vožnje može se primjenjivati samo na cestama opremljenim fizičkim razdvajanjima trakova vozila u suprotnim smjerovima, što je uglavnom na autocestama, na cestama na kojima nema pješaka i biciklista, a brzina vozila ograničena je na 60 km/h.

Vozila će biti opremljena sustavom za pohranu podataka za automatsku vožnju. Proizvođači automobila također moraju uvesti sustave za prepoznavanje dostupnosti vozača, ali i praćenja njegove sposobnosti za preuzimanje kontrole nad vozilom.

Sam sustav ALKS će također morati poštivati ​​zahtjeve kibernetičke sigurnosti kao i stalno ažuriranja softvera o čemu su također usvojene dvije regulative UN-a

Podijeli:

 

Vezane objave