U prvih šest mjeseci 2022. godine na tržištu elektroničkih komunikacija nastavljen je trend rasta ulaganja u nepokretne i pokretne mreže. U odnosu na prvu polovicu prošle 2021. godine ulaganja u mreže vrlo velikog kapaciteta (Very High Capacity Networks VHCN), prvenstveno u svjetlovodne mreže, 45 posto su viša i iznosila su 312 milijuna kuna, dok su ulaganja u bazne stanice (base transceiver station BTS) u pokretnim mrežama iznosila 313 milijuna kuna i veća su 56 posto.

-- tekst se nastavlja nakon oglasa --

 

Prihodi

Ukupni polugodišnji prihodi na tržištu elektroničkih komunikacija iznosili su 5.6 milijardi kuna, što je povećanje od 2,3 posto, dok su prihodi od usluga širokopojasnog pristupa internetu rasli za 6,5 posto, najma mreže i vodova za 3,1 posto, a naplatne televizije za 3,8 posto. Prihodi od usluge širokopojasnog pristupa čine 47 posto svih prihoda na tržištu.

Prijelaz na optiku

U drugom tromjesečju 2022. godine, u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, nastavlja se migracija korisnika na optićku tehnologiju te broj takvih priključaka raste za 32 posto, na 177 tisuća priključaka. Ukupan podatkovni promet putem nepokretnih i pokretnih mreža u istom razdoblju prosječno raste za 19 posto te je u istom razdoblju promet dosegnuo 793 PB (petabajta). Broj korisnika širokopojasnih priključaka s brzinom većom od 100Mbit/s porastao je za gotovo 56 posto na 351 tisuću te sada trećina svih korisnika ima ugovorene takve brzine.

Rast roaminga

Trajanje poziva stranih državljana u roamingu jedan je od pokazatelja dobre turističke sezone, koja još uvijek traje. Oni su u drugom tromjesečju 2022. godine potrošili preko 205 milijuna „roaming minuta“ razgovora, što je, uspoređujući s istim razdobljem 2021., rast od preko 60 posto. Zanimljivo je da je broj poslanih SMS i MMS poruka unatoč tome nešto niži u odnosu na lani (pad od 9,1, odnosno 5,8 posto) što ukazuje na izražen trend zamjene SMS i MMS usluga raznim sličnim internetskim uslugama.

Pay tv

Ukupan broj priključaka naplatne televizije (pay tv) iznosio je preko 932 tisuće i viši je za gotovo 60.000 novih priključaka u odnosu na drugo tromjesečje prošle godine. Trend rasta vidljiv je i na ukupnim prihodima te na porastu broja kućanstava koja gledaju neki oblik naplatne televizije. Tako su ukupni prihodi veći za 4,5 posto, a dva od tri kućanstava televiziju prati putem nekog od oblika naplatne televizije (66,5 posto). Za usporedbu, u drugom tromjesečju 2021. naplatnu televiziju pratilo je 59 posto kućanstava.

Rast OTT usluga

Tržište telefonskih usluga u nepokretnoj mreži kontinuirano bilježi pad, a iznimka nije ni drugo tromjesečje. U odnosu na isto razdoblje 2021. ukupni prihodi od korištenja fiksnim telefonima niži su 5,7 posto, broj korisnika niži je za 1,4 posto, dok se ukupni odlazni promet smanjio za 19,3 posto.

Podijeli:

 

 

Vezane objave