U vozilima se već nalaze različiti automatizirani sustavi opremljeni radarima i senzorima za pomoć vozačima prije svega zbog sigurnosti prometa. No, premda najavljivana, primjena V2V (vechile to vechile) komunikacije u vozila kao nova faza razvoja automatizacije prema autonomnim vozilima pokazuje se poprilično složena te nimalo jeftina.

Gotovo tri godine nakon najave, Nacionalna uprava za sigurnost prometa na cestama Sjedinjenih Američkih Država objavila je nedavno Prijedlog pravila kojima će se u svim novim automobilima i kamionima biti uspostavljena komunikacija između vozila. Nakon što pravila prođu institucionalnu proceduru, proizvođači automobila za SAD imat će dvije godine za njihovu primjenu, no ne zna se kada će pravila postati zakon.

Tehnički automobili opremljeni V2V vezom međusobno će komunicirati na kratkom dometu čime će biti unaprijeđeni postojeći sustavi automatizacije u vozilima za pomoć vozačima. Nema posebnih prepreka za takve izvedbe jer je tehnologija već usvojena. Postojeći automatizirani sustavi u samim automobilima imaju ograničenu učinkovitost ponajprije jer podatke mogu imati samo iz vidokruga kamera i dometa senzora u samom vozilu i to ukoliko nemaju fizičkih prepreka.

Komunikacijom s drugim vozilima u blizini prevladala bi se ograničenja koja imaju postojeći nepovezani sustavi automatizirane pomoći vozačima ograničeni u samim vozilima.

do sada je provedeno preko 3.000 testiranja primjene komunikacije V2V

Uz V2V komunikaciju od koje bi se dobili i podaci od drugih vozila u blizini povezivost otvara i mogućnost komunikacije s posebnom infrastrukturom (vechile to infrastructure V2I) čime se otvaraju mnogobrojne mogućnosti poput planiranja prijevoza, izbjegavanja gužvi, pronalaska najbrže rute… Povezivost između automobila u blizini (V2V) i povezivanje s namjenskom infrastrukturom za promet (V2I) zajedno bi činili sustav koji se označava kao V2X. Komunikacija će se temeljiti na bežičnom radio protokolu kratkog dometa do 250 – 300 metara (Dedicted Short Range Communication DSRC).

uz niz sigurnosnih certifikata za primjenu V2V komunikacije potrebno je riješiti i pitanje sigurnosti i privatnosti podataka u takvoj komunikaciji

S razvojem 5G tehnologije odnosno njene niske latencije rješava se i problem brze odnosno važne real time razmjene komunikacije između više vozila i između vozila i namjenske infrastrukture.

Federalna komisija za komunikacije SAD (The Federal Communications Commission FCC) izdvojila je frekvencijski opseg od 5,9 GHz za V2V i V2I još 1999. godine, ali je tek 2002. godine započela izrada bežičnog protokola 802.11p za V2V i V2I.

Podijeli:

 

Vezane objave