Premium tržište više od polovice globalnog prihoda smartphonea
Iako je ukupna globalna prodaja pametnih telefona u 2022. godini pala 12% na godišnjoj razini zbog makroekonomskih poteškoća, globalna premium (uređaji od 600 ili više američkih dolara) prodaja pametnih telefona porasla je 1% na godišnjoj razini. Time su premium pametni telefoni po prvi put pridonijeli s 55% ukupnog prihoda na globalnom tržištu pametnih telefona. Premium segment, koji stalno nadmašuje globalno tržište pametnih telefona, također je zauzeo više od jedne petine ukupne globalne prodaje pametnih telefona.

Osnovni razlog uspjeha premium pametnih telefona je što unatoč teškim tržišnim uvjetima u 2022. godini, imućniji potrošači bili su imuniji na makroekonomske poteškoće od kupaca s nižom kupovnom moći. Posljedično, prodaja na premium tržištu je porasla, dok je ona u nižem i srednjem segmentu pala. Također, kako pametni telefoni postaju sve važniji u svakodnevnim aktivnostima, korisnici su spremni potrošiti više na svoje uređaje i zadržati ih dulje razdoblje. To je također jedan od razloga zašto je cjenovni segment od 1000 USD i više u 2022. godini najbrže rastao (38% na godišnjoj razini).
Drugi ključni čimbenik rasta bio je trend “premiumizacije” u regijama. Potražnja u premium segmentu potaknuta je korisnicima koji dobivaju nadogradnju na svoj posljednji uređaj. Nadogradnje su u porastu ne samo na zrelim tržištima poput Sjeverne Amerike, već i u gospodarstvima u nastajanju gdje se potrošači na svom trećem ili četvrtom uređaju počinju odlučivati za premium uređaj.

Tržišni udjeli
Od proizvođačima najviše je rasla prodaja Apple premium uređaja (6 posto) u odnosu na prethodnu 2021. godini čime je Apple povećao svoj tržišni udio u tom segmentu na čak tri četvrtine globalne prodaje. Appleova prodaja mogla je rasti i više da nije bilo prekida u opskrbi iPhonea 14 Pro i Pro Maxa tijekom vrhunca blagdanske sezone 2022. godine. Prekidi su uslijedili zbog prekida proizvodnje u njihovoj kineskoj tvornici. Inače, Apple je profitirao i zbog Huaweijevog pada prodaje u Kini.
Samsungova prodaja premium uređaja u 2022. godini smanjena je 5% na godišnjoj razini ponajviše što je izgubio prodaje na kineskom tržištu te zbog kasnijeg izlaska serije Galaxy S22 nego što je to bilo sa serijom S21 2021 godine. Samsung je ostvario dobre rezultate s svojim sklopivim pametnim telefonima. Honor je značajno povećao prodaju na kineskom tržištu zahvaljujući svojoj seriji pametnih telefona Magic. Većina kineskih proizvođača imala je pad prodaje zbog loših tržišnih uvjeta u Kini na koje su uglavnom usmjereni.
Kako Google sve više razvija svoj segment pametnih telefona za očekivati je ove godine rast prodaje njegovih premium uređaja Pixel 6 Pro i Pixel 7 Pro.

Operativni sustavi
Kada su u pitanju operativni sustavi pametnih telefona Android je u premium segmentu izgubio dio tržišnog udjela prepustivši ga iOS-u koji je dostigao tri četvrtine ukupne prodaje pametnih telefona na premium tržištu. U prihodu je taj udio još veći.
Procjena je kako bi Android mogao rast tržišnog udjela ove godine jer se očekuje rast novih modela sklopivih uređaja u premium segmentu.

Odgovori
Ukoliko želite ostaviti komentar, morate se prijaviti.