Osobni automobili se brzo digitaliziraju. Sve su više autonomni, povezani, ovisni o elektrici i softveru. Iskustvo vozača u novim vozilima sve je usmjerenije na digitalni kokpit u čijoj je osnovi automobilski operativni sustav (OS), koji povezuje automobilske značajke (kao što su pomoć u vožnji, infotainment, navigacija…). Multimodalna korisnička sučelja u novim automobilima, aplikacije, i drugi pametni uređaji u vozilima sve su povezaniji s računalnim oblakom (cloud computing).

Sve veći popis modela automobila uključuje digitalni kokpit. Sama priroda platformi digitalnog kokpita je da su fleksibilne i skalabilne – proizvođači automobila mogu prilagoditi i personalizirati rješenja, a značajke i funkcije mogu se poboljšati i razvijati sa softverom i firmverom isporučenim putem bežičnih ažuriranja.

Faza digitalizacije s pametnih telefona

Od 2015. godine  proizvođači automobila usmjeravali su se na povezanost pametnih telefona s digitalnim funkcionalnostima u automobilima. Rješenja su dizajnirana za povezivanje i preusmjeravanje aplikacija pametnih telefona, poput navigacije, streaminga video sadržaja… Apple, Baidu i Google prvi su ponudili rješenja, i dominiraju na tom tržištu, a Huawei se također uključio premda je usmjeren samo na kinesko tržište. Prilika za tehnološke tvrtke pojavila se jer se značajke infotainmenta ili nisu mogle ažurirati ili se nisu ažurirale. Vozači su se sve više oslanjali na svoje aplikacije za pametne telefone, na svoje uređaje i korištenje aplikacija na povezanim kokpitima vozila. Nije se iskorištavala mogućnost većeg zaslona u automobilima.

-- tekst se nastavlja nakon oglasa --

 

U ovoj 2022. godini, prema procjeni Canalysa, 85% novih prodanih automobila i više od 170 milijuna automobila na cestama u svijetu ima mogućnost povezivanja aplikacija s pametnog telefona na kokpitima vozila.

Kokpit neovisan od pametnog telefona

U posljednje vrijeme tržište pravi zaokret, kompanije poput Applea mijenjaju usmjerenost korisničkog iskustva vozača na samostalne kokpite koji ne ovise od pametnih telefona. Na primjer, Appleova sljedeća generacija CarPlaya, koja bi trebala biti u vozilima od kraja 2023. godine, i dalje će odražavati sadržaj pametnog telefona, ali će biti moguće koristiti neovisno svaki zaslon, prilagoditi izgled i dojam i imati duboku integraciju s hardverom vozila za upravljanje drugim značajkama i kontrolama automobila. Baidu, Google i Huawei još nisu ušli u pripremu novog trenda ali već surađuju s proizvođačima automobila i napajaju IVI (in-vehicle infotainment) sustave i digitalne kokpite s njihovim operativnim sustavima: DuerOS, Android Automotive OS (AAOS) i HarmanyOS.

Pionirska uloga Tesle

Proizvođači vozila, makar oni veći, ne žele ovisiti o tehnološkim tvrtkama kao što su Google i Apple. Žele samostalna rješenja koja će im uz početna nemala ulaganja kasnije donijeti značajnije prihode. Naime, izazov nije samo pokrenuti softverski definirane automobile jer nakon pokretanja aplikativnih rješenja, vlasnici vozila očekuju redovita bežična (OTA) ažuriranja s poboljšanjima i novim značajkama. Na to su izazvani od Tesle jer vlasnici tih automobila već godinama primaju OTA ažuriranja. Teslin digitalni kokpit dizajniran je prije nego što su rješenja za povezanost s pametnim telefonima uopće postojala. Samostalnost softverskih rješenja u vozilima za njihove proizvođače usto omogućuje dodavanje novih za vozače korisnih mogućnosti. Najpoznatiji i najunosniji od njih je autopilot. Svaka Tesla se isporučuje s potrebnim instaliranim hardverom i uključenim autopilotom. Kupci mogu kupiti opciju poboljšanog autopilota ili pune mogućnosti samostalne vožnje u vrijeme kupnje ili kasnije.

Podijeli:

 

 

Vezane objave