Uredba EU-a o prekograničnoj prenosivosti usluga internetskog sadržaja na unutarnjem tržištu primjenjivat će se od travnja 2018. godine. Njome će se omogućiti da Europljani koji kod kuće na internetu kupe filmove, serije, sportske sadržaje, igre ili e-knjige tim uslugama imaju pristup i kada putuju u druge države članice EU-a. Nastavak je to strategije jedinstvenog digitalnog tržišta Europske unije (Digital Single Market) nakon što je uoči prošlogodišnje ljetnje turističke sezone ukinut roaming. Uoči predbožičnih blagdana krajem ove godine početi će se primjenjivati nova pravila EU o transparentnosti cijena dostave paketa do 2 kg, odnosno smanjenje cijena u prekograničnoj dostavi čime se želi poticati online trgovina.

Uredbom se omogućuje internetskim platformama da potrošačima osiguraju prekograničnu prenosivost bez obveze kupnje licencija za druga područja. Pružatelj usluga morat će prilikom sklapanja i produženja ugovora provjeriti pretplatnikovu zemlju boravišta na temelju informacija kao što su podaci o plaćanju, plaćanje naknade za usluge emitiranja, ugovor o pružanju usluge internetske ili telefonske veze, provjere IP adrese ili pretplatnikova izjava o adresi.

Pružatelji besplatnih usluga internetskog sadržaja moći će odlučiti žele li ostvariti koristi od novih pravila. Ako se odluče ponuditi prenosivost u okviru Uredbe, na njih će se primjenjivati sva pravila jednako kao i za plaćene usluge.

Prema novim pravilima pružateljima usluga internetskog sadržaja neće biti dopušteno da potrošačima nametnu dodatne naknade za pružanje prekogranične prenosivosti.

Nositeljima prava pri tome će se moći osloniti na jake zaštitne mjere kojima se njihova prava štite od povreda. Europska komisija ima za cilj ojačati položaj nositelja prava u pregovorima s online platformama i time im omogućiti bolje kompenziranje korištenja njihovog kreativnog sadržaja koji u velikoj mjeri pogoduje tim platformama.

Nova pravila o prenosivosti odgovaraju novim načinima na koje Europljani raspolažu kulturnim i zabavnim sadržajima. U 2016. godini 64% Europljana služilo se internetom za igranje ili preuzimanje igara, slika, filmova ili glazbe, uz sve veću upotrebu mobilnih uređaja. Prema istraživanju provedenom 2015. svaki treći Europljanin želio je prekograničnu prenosivost. Ta je mogućnost još i važnija mladim ljudima. Više od polovine populacije u dobi od 15 do 39 godina smatra da su prenosivost i mogućnost pristupa uslugama na koje su pretplaćeni tijekom putovanja Europom važni.

„Dvostruka funkcija, kulturna i ekonomska, audiovizualna industrija, kao i njegova važnost za naš identitet i naše zajedničke vrijednosti savršeno se odražavaju u programu Media.

Uloga Media je jačanje konkurentnosti europskog audiovizualnog sektora, uz doprinos kulturnoj raznolikosti. Ta dvostruka svrha služi otvorenosti naših društava i potiče borbu protiv netolerancije, nejednakosti i rasizma. Uspjeh Media bio je konstantan od svog stvaranja. U proteklih 26 godina Medijski program uložio je 2,4 milijarde u europski audiovizualni sektor. Svake godine Media podržava oko 2.000 europskih projekata, uključujući filmove, televizijske serije, video igre, programe obuke, kina i još mnogo toga“, rekla je povjerenica za digitalno gospodarstvo i društvo  Mariya Gabriel dodajući kako je suština inicijative Digital4Culture povezivanje kulture i digitalnog, tako da digitalni potencijal potiče pozitivno djelovanje kulture na ekonomiju i društvo.

Podijeli: