Potrošnja poduzeća na usluge infrastrukture u cloudu usporila se u četvrtom tromjesečju 2022. godine (Q4 2022). Tri najveća pružatelja cloud usluga zadržale su dvije trećine globalnog tržišta. Prema podacima Synergy Research Group, globalna potrošnja za cloud usluge u Q4 2022 premašila je 61,6 milijardu američkih, što je čak više od 10 milijardi dolara (21 posto) u usporedbi s istim razdobljem prije godinu dana (Q4 2021). Potrošnja na cloud (IaaS, PaaS i hostirane privatne usluge clouda) u cijeloj 2022. godini iznosila je 227 milijardi dolara.

Unatoč izazovnom gospodarskom okruženju, globalno tržište clouda poraslo je u 2022. godini za 47 milijardi dolara, navode iz Synergy Reasearcha, što je nešto manje od rasta u 2021. godini koji je iznosio 49 milijardi dolara. Prošlogodišnje usporavanje tržišta cloud usluga posljedica je inflacije, jačanja američkog dolara i smanjenja gospodarskog optimizma. Najveći rast u Q4 2022 imalo je tržište Sjeverne Amerike od 27 posto, što je povećanje u odnosu na prosječni rast četiri tromjesečja prije toga od 31 posto.

-- tekst se nastavlja nakon oglasa --

 

Tri najveća pružatelja cloud usluga Amazonov AWS, Microsoft Azure i Google Cloud povećali su svoj ukupni udjel na globalnom tržištu na oko 66 posto, u odnosu na 63 posto prije godinu dana (Q4 2021).

Od ostalih cloud platformi, kineska Alibaba ima 5 posto globalnog tržišnog udjela, dok IBM i Salesforce imaju 3 posto, a Oracle i Tencent 2 posto. Ostali imaju tržišni udio od 1 posto ili manje (Baidu, China Telecom, Huawei, Fujitsu, SAP i Rackspace).

Microsoft Azure je ostvario najveći rast, s 21 posto u prva tri tromjesečja 2022. godine na 23 posto u Q4 2022. Amazon je ostao u svojem tržišnom udjelu od  32-34 posto, a Google koji je u Q4 2022 ostvario rast od 1 posto. No, usporavanje potražnje za cloud uslugama smanjilo je prihode najvećim pružateljima usluga.

Podijeli:

 

 

Vezane objave