očekivanih 4,5 milijardi staničnih IoT (Internet of Things) modula do 2025. godine tržište je bilo u kontinuiranom porastu, objavio je IoT Analytics, tvrtka koji prati tržite IoT modula i objavljuje kvartalne podatke i analize tržišta kroz podatke 33 najvažnije globalne tvrtke koje pružaju hardverske module za staničnu povezivost za IoT.

Svaki povezani uređaj koji koristi staničnu vezu (npr. 2G, 3G, 4G ili 5G) koristi stanični IoT modul ili stanični sklop čipova (cellular chipset) ugrađen izravno u tiskanu pločicu uređaja ili dio opreme.

tržišni udjeli proizvođača IoT modula u svijetu i u Kini

 

-- tekst se nastavlja nakon oglasa --

 

Analiza podataka koju je provela IoT Analytics pokazuje da je globalno tržište staničnih IoT modula snažno pogodila pandemija covid-19 2020. godine tako što su prihodi pali za 8% u odnosu na 2019. godinu (na godišnjoj razini), tržište je smanjeno na 3,1 milijardu američkih dolara.

Suprotno globalnom padu u 2020. godini, u Kini je pandemijska godina donijela rast isporuke mobilnih IoT modula za 14% na godišnjoj razini. Naime, dok su u svijetu mnoge IoT inicijative zaustavljene su ili, u nekim slučajevima, otkazane 2020. godine zbog covid-19 IoT tržište u Kini bilo je mnogo manje pogođeno pandemijom, prije svega jer je lockdown u Kini kraće trajao i bio je više lokalnog karaktera nego drugdje u svijetu.

LTE-Cat 1 i LTE-Cat 1 bis

IoT Analytics u svojem izvješću segmentira tržište staničnih IoT modula kroz njihovu tehnologiju povezivanja. Za razliku od Kine u drugim dihjelovima svijeta češći je prijelaz na napredniju tehnologiju povezivanja LTE Cat 1, koji se naziva i 4G Cat 1, a posebno je dizajniran za IoT aplikacije Machine-to-Machine (M2M). Izvan Kine zastupljenost te naprednije povezivosti IoT uređaja je 23% a u Kini 12%. Kina je više usmjerena na tehnologiju NB-IoT.

Uspon LTE-Cat 1 započeo je u Sjevernoj Americi prije nekoliko godina. Tada je LTE-Cat 1 počeo postati alternativa za 2G i 3G IoT aplikacije, budući da su mrežni operateri povukli 2G mreže. Masovnija migracija s 2G / 3G na LTE-Cat 1 započela je 2018. godine.

Međutim, neprihvatanje LTE-M proizvoda u Kini i tehnička ograničenja unutar NB-IoT-a doveli su do izrade novih i jeftinijih staničnih modula jLTE-Cat 1 bis. Cat 1 bis karakterizira jedna antena, za razliku od LTE.Cat 1 koji zahtjeva dvije antene, i optimiziran je za primjene male snage.

Kinesko usvajanje LTE-Cat 1 bis također počinje osvajati i europsko tržište. Naime, LTE-M je još uvijek fragmentirana tehnologija i nije dostupna u više država u cijeloj Europi, LTE-Cat 1 bis se pojavljuje kao jeftinija alternativa. LTE-Cat 1 usto ne zahtijeva nadogradnju softvera i hardvera za baznu stanicu, tako da nema dodatnih troškova mrežne pokrivenosti.

Nedostatak čipova

Prema podacima IoT Analytics, globalni nedostatak čipova već je utjecao na neke tvrtke s mobilnim modulima u četvrtom tromjesečju 2020. Većina tvrtki s mobilnim modulima ima veliki zaostatak narudžbi, a nedostatak čipova doveo je do veće volatilnosti cijena čipova. Stoga u prvoj polovici 2021. godine IoT Analytics očekuje globalni pad količine pošiljke za cjelokupno tržište staničnih IoT modula i smanjenje profitne marže za proizvođače modula. Nedostatak čipova onemogućuje oporavak staničnog IoT-a u Europi i Sjevernoj Americi koje su još pod pandemijskim utjecajem. Ti faktori utječu na smanjenje tržišta premda bi ono u normalnim okolnostima imala značajan rast.

razlike u tehnologijama IoT modula kod proizvođača na globalnom tržištu i u Kini

Automobilski IoT

Globalno tržište automobilskih IoT-ovih celularnih modula pretrpjelo je strukturne promjene posljednjih godina, jer tržištem sada dominiraju kineski proizvođači modula. Početkom 2019. godine Telit je prodao svoj automobilski segment tvrtki TUS International Titan Automotive. U 2020. godini Sierra Wireless prodao je svoju automobilsku diviziju Rolling Wirelessu, konzorciju predvođenom Fibocom Wireless Inc.

Thales i uBlox i dalje su jedini nekineski proizvođači modula za automobilski segment. Kineski proizvođači modula ovise o soft-SIM-u, dok tvrtke poput Thales promoviraju prednosti sigurnog automobilskog modula ugrađenog u zaštićeni element i hardverski eSIM.

Podijeli:

 

 

Vezane objave