Njemačko nacionalno udruženje u Ecommerce Europe, bevh, objavilo je priopćenje za javnost u kojem otkriva da je u ožujku 2020. godine ukupni promet e-trgovine opao za gotovo 20 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne 2019. godine. Najnoviji podaci o e-trgovini u Njemačkoj je ilustrativno i pokazuje nagle promjene za druga nacionalna tržišta u Europi koja još nisu objavila svoje podatke.

Samo one kategorije proizvoda koje su u trgovini na malo imale pojačanu potražnju zbog samoizolacije (hrana +55,8%, lijekovi +88,2%, higijenske potrepštine +29,2% …) djelomično su imale značajan porast prodaje. To znači da je gotovo sav rast koji je e-trgovina postigla u siječnju i veljači anuliran.

E-trgovina je gotovo stagnirala između siječnja i ožujka ove godine, s laganim porastom od 1,5 posto u odnosu na prvi kvartal 2019. godine, što znači da je rast u prvom tromjesečju ove godine bio znatno ispod rasta vrijednosti iz prethodne godine od 11,2 posto.

Između siječnja i ožujka 2020. kupci su putem interneta u Njemačkoj kupili robu u vrijednosti od 16.482 milijuna eura.

U prvom tromjesečju 2020. promet u kategoriji proizvoda hrana porastao je za 28,1 posto u odnosu na prethodnu godinu i generirao internetsku prodaju u vrijednosti od 361 milijun eura.  Samo u ožujku, porast je iznosio čak 55,8 posto. Lijekovi su kupljeni u prvom tromjesečju 2020. godine u vrijednosti od 227 milijuna eura. U kategoriji lijekova prodaja je u ožujku porasla za 88,2 posto što je najviši rast od svih kategorija.

U siječnju i veljači prihodi od e-trgovine i dalje su porasli za 8,8 posto, na 12,856 milijuna eura. Nakon godina rasta, brojne kategorije proizvoda i dalje neometano pokazuju plus od 10 posto.

Velike kategorije odjeće (+9,5 posto), potrošačke elektronike (+8,9 posto) i računala / pribora (+ 9,6 posto) i dalje pokazuju vrlo dinamičan razvoj.

U ožujku je prodaja u svim kategorijama pala za 18,1 posto. Odjevni segment manji je za više od 35 posto. Potrošačka elektronika pokazala je pad od 20,9 posto, dok su računala i pribor zabilježili pad od 22,7 posto unatoč potrebama nabavke novih uređaja za rad od doma.

Podaci bevha ukazuju na činjenicu da je pandemija koronavirusa zaustavila višegodišnji rast e-trgovine u Europi, Prema podacima Eurostata lani je rast online kupaca bio 4 posto u odnosu na 2018. godinu, odnosno skoro se udvostručio u odnosu na 2009. godinu. Online prodaja prošle je godine u Europskoj uniji rasla 13 posto kao i dvije godine prije toga (2018. i 2017. godine).

Podijeli:

 

Vezane objave