Rezultati istraživanja koje je proveo Veritas Technologies pokazuju da alarmantna većina ispitanih tvrtki (60 posto) nije u potpunosti razmotrila troškove nedostupnosti clouda i posljedice ispada sustava za njihovo poslovanje te da stoga nije dobro pripremljena za suočavanje s nedostupnošću clouda.

Unatoč tome što ponuđači rješenja u cloudu obećavaju ciljeve dostupnosti usluge koji odgovaraju onima u slučaju korištenja vlastite infrastrukture, istraživanje pokazuje da mnoge organizacije ne razumiju dobro vlastitu odgovornost za osiguravanje pristupa poslovnim aplikacijama u slučaju nedostupnosti usluga u cloudu.

Razumijevanje nedostupnosti oblaka

Istraživanje The Truth in the Cloud provela je, po narudžbi Veritasa, tvrtka Vanson Bourne. U istraživanje je bilo uključeno 1.200 globalnih tvrtki i pojedinaca koji u njima donose odluke vezane uz IT. Otkriveno je da gotovo svi pojedinci koji donose odluke (99 posto) vjeruju kako će njihove organizacije preseliti svoje sustave u cloud tijekom sljedećih 12 do 24 mjeseci. Više od četvrtine (27 posto) također očekuje kako će svu vlastitu infrastrukturu uskoro zamijeniti javnim cloudom.

Iako se migracija u cloud i dalje nastavlja ubrzavati, izuzetno je važno da korisnici razumiju kako nedostupnost usluge može utjecati na njihovo poslovanje. Više od trećine ispitanih (36 posto) očekuje manje od 15 minuta nedostupnosti mjesečno ali stvarnost pokazuje kako se gotovo trećina tvrtki (31 posto) suočava s nedostupnošću koja je gotovo dvostruko dulja od toga (31 minuta ili više).

Tko je odgovoran u slučaju nedostupnosti clouda?

Više od polovice upitanih (59 posto) vjeruje kako je rješavanje poteškoća u nedostupnosti servisa smještenih u cloud primarna odgovornost tvrtke koja tu uslugu pruža. Dodatno, 83 posto ispitanih također vjeruje kako je zadatak pružatelja usluge da aplikacije i podaci smješteni u cloud budu zaštićeni od posljedica moguće nedostupnosti sustava.

Iako pružatelji usluga imaju ugovore o dostupnosti usluga, oni se obično odnose samo na razinu infrastrukture te su pružatelji dužni vratiti infrastrukturu u prethodno stanje u slučaju nedostupnosti clouda.

Međutim, postoje drugi važni aspekti koje bi korisnici usluga u cloudu trebali imati na umu, a koji sežu dalje od ispada same infrastrukture, poput, primjerice, ponovnog pokretanja aplikacija nakon što infrastruktura radi. Ovisno o kompleksnosti aplikacija i njihovoj povezanosti te količini podataka koja je izgubljena tijekom nedostupnosti sustava, stvarno vrijeme za oporavak sustava može biti mnogo dulje od vremena potrebnog za oporavak infrastrukture. Organizacija može odlučiti da želi biti proaktivnija u ovakvim situacijama te aplikacije u trenucima nedostupnosti clouda prebaciti tako da se izvršavaju na vlastitoj infrastrukturi u samoj organizaciji ili na nekom drugom cloudu. Upravo to primarna je odgovornost same organizacije, a ne pružatelja usluga u cloudu.

“Vrlo je jasno da organizacijama nedostaje razumijevanje anatomije mogućih ispada sustava koji se nalaze u oblaku kao i toga da je oporavak sustava zajednička odgovornost pružatelja usluga clouda i same tvrtke”, rekao je izvršni potpredsjednik Veritasa i glavni direktor za proizvode Mike Palmer.

“Brz oporavak od ispada infrastrukture i servisa vezanih uz cloud nešto je što organizacije mogu u potpunosti kontrolirati te mogu same biti odgovorne za cijeli proces oporavka ako se odluče za proaktivni pristup osiguravanju dostupnosti aplikacija u cloudu. Ako se odluke donesu na ispravan način, sustav će imati manje vrijeme nedostupnosti, financijske posljedice bit će manje te će se ukloniti i mogućnost gubitka povjerenja korisnika ili štete za reputaciju brenda”, naglašava Palmer.

Ostvarivanje najvećih prednosti uz minimiziranje rizika

Rizik da organizacija uopće ne zna kako bi na nju mogla utjecati nedostupnost sustava vezanih uz cloud nešto je što si niti jedna tvrtka ne bi smjela dopustiti. Međutim, rizici se mogu značajno smanjiti uz prave strategije osiguravanja kontinuiteta poslovanja, naročito ako se organizacije oslone na prednosti istovremenog korištenja više platformi za cloud.

“U Veritasu prihvaćamo ovaj pristup cloudu kroz korištenje više platformi te smo stoga ostvarili partnerstva s mnogim vodećim ponuđačima rješenja u cloudu. Našim korisnicima pomažemo da jednostavno migriraju aplikacije i podatke u cloud te između pojedinih clouda, a da pritom bude ostvarena njihova najveća moguća dostupnost za poslovne svrhe”, objasnio je Palmer.

“Surađujemo s ponuđačima platformi za cloud i našim korisnicima da bismo im pomogli da budu sigurni da su zaštićeni u slučaju ispada i nedostupnosti sustava te da će u tom slučaju moći normalno nastaviti s poslovanjem”, zaključuje Palmer.

Podijeli: