Dvadeset i treći Mreža Smart Day (MSD23) održali smo u HUB385, s temom: Hyper-Availability Platform – Dostupnost za digitalnu transformaciju i partnerima iz tvrtke Veeam.

Suvremena tvrtka suočava se s dvostrukim izazovom – ne samo s „rudarenjem“ i upravljanjanjem podacima koje proizvodi i koristi, već i kako osigurati da digitalno iskustvo uvijek bude dostupno, bilo interno ili vanjskim korisnicima.

Kako bi se riješili ovi izazovi, poslovni lideri trebaju dubinski razumjeti način na koji se podaci mijenjaju te kako nove tehnologije i pristupi mogu osigurati njihovu punu vrijednost i iskoristivost.

Uvodno predavanje održao je Andrzej Niziolek, Senior Regional Manager NSEE iz Veeama, nakon čega je uslijedila panel diskusija koju je moderirao glavni urednik Mreže Oleg Maštruko, a sudjelovali suTomislav Kosanović, HT Hrvatski Telekom; Ivo Špigel, član Uprave Perpetuum Mobilea i kolumnist Mreže; Igor Dužević, Combis; Marko Rakar, nezavisni informatički savjetnik i Saša Hederić, Veeam.

„Različiti podaci su raznim firmama i različito bitni za backup i uz jasnu metodologiju je te podatke potrebno kvantificirati. Bitna je izrada disaster recovery plana.“ – rekao je Tomislav Kosanović. „Postoje dvije vrste kompanija – one koje jesu svjesne potrebe backupa i dostupnosti podataka, i one koje će tek toga postati svjesne na teži način.“

Ivo Špigel dodaje: „Važnost zaštite podataka dosta raste posljednjih godina. Europska komisija pokušava ukloniti prepreke slobodnom protoku podataka i to pomaže i dostupnosti – servere možete smjestiti gdje god želite. Clide Hamby kaže Data is the New Oil. Podaci su od strateške važnosti i u političkom i ekonomskom smislu.“

Protection gap, dakle raspod između očekivanja koliko podataka je zaštićeno, i količine koja to zaista jest, je 77%. Odabir pravog partnera je ključan da se premosti taj gap. Dobro, brzo i jeftino… teško je uklopiti sve troje. Nastojimo identificirati koliko korisnika košta nedostatak i gubitak podatka, i na temelju toga odredimo što odabrati od rješenja.  Vrijednost backup posla je 0 kn, to je samo trošak… sve dok vam taj backup ne zatreba. Onda vrijedi beskonačno. I najviše se bojimo nemogućnosti povrata podataka.“ Kaže Igor Dužević. „Krajnji korisnici su nemilosrdni, žele sad i odmah. Ako nešto ne funkcionira ili je sporo, vrlo lako gubite klijenta. Milenijalsi su posebno ‘problematični’“.

Marko Rakar kaže: „Korisnici često uopće ne znaju koje podatke treba bekapirati. S druge strane, sistemaši često nisu obaviješteni o novim servisima koji se počinju koristiti te se isti „zaborave“ unijeti u backup jobove. Restore košta puno više nego backup. Fascinira me da se disaster recovery Fine nalazi u istoj zgradi gdje i ostatak servisa. Puno firmi nema disaster recovery plan. Najveći problem je lokacija na drugom mjestu koja ne postoji. Nije problem s privatnim firmama, već s javnim institucijama. To je ozbiljan problem. Većina ljudi ne razumije u potpunosti kompleksnost sustava kojim upravljaju. Problem je nedostatak znanja i nedostatak svjesnosti rizika.“

„Kod baza podataka je gap najviši jer je tu dinamika promjena najveća. Backup se vrši jednom dnevno van radnog vremena (banke, telekomi). Veeam pokušava riješiti da se ti kritični servisi bekapiraju svakih 15 min do sat vremena jer je to nužno da se ne izgubi nekoliko tisuća transakcija.“ – kaže Saša Hederić. „Backup nije više dovoljno dobar način funkcioniranja. Potrebna je stalna dostupnost, a ne više toliko reaktivnost, djelovanje tek kada se problem desi. Mogućnost čuvanja podataka na više lokacija je bitna proaktivna komponenta, kao i monitoring i alerting. Bitno je na vrijeme reagirati. Kriterij uspješnosti je što brži povrat što više podataka.“

 

Podijeli: