Dvadeset i četvrti Mreža Smart Day (MSD24) održali smo u HUB385, s temom: Small Data Challenge, i partnerima iz tvrtke Megatrend Poslovna Rješenja. Što su zapravo ogromne količine podataka u hrvatskom okviru, što su mali projekti, a što je zbilja veliko kod nas? U svakodnevnom poslovanju najčešće se susrećemo s malim tvrtkama i malim količinama podataka, ali i dalje moramo znati kako izvući vrijednu poslovnu informaciju iz dostupnih podataka – ovim temama smo se bavili u HUB-u.

Uvodno predavanje održao je Milivoj Obradović, konzultant za poslovna rješenja iz tvrtke Megatrend poslovna rješenja.

Uslijedila je panel diskusija koju je moderirao glavni urednik Mreže Oleg Maštruko, a sudjelovali su: Draženko Kopljar, PBZ d.d., član Uprave; Irena Kovačević, RBA d.d., Director of Business Intelligence; Ante Laušić, Megatrend poslovna rješenja, član Uprave; te Goran Pavlović, direktor Inina Sektora informatičkih servisa, Plavog Tima i Društva Top Računovodstvo Servisi.

„AI i Machine learning su tehnologije koje će sve više utjecati na prikupljanje i obradu podataka, i to već za 3-5 godina.“ – kaže Draženko Kopljar.

„Tehnologiju koristite prema onome što vam može ponuditi, a ne prema veličini poduzeća ili sektoru industrije. I običnoj kladionici je možda praktičnije koristiti Big Data. Bitno je imati u glavi monetizaciju podataka… Ako imate ideju kako iskoristiti podatke i ako zaključite da vam to koristi, onda uđite u tu priču. U suprotnom se toga klonite.

Radimo i na tome da kvalitetno iskoristimo blockchain tehnologiju, ali za sada samo u domeni akumuliranja znanja. Blockchain dolazi do izražaja tek kad uključi puno dionika, te je stoga u većini slučajeva beskorisna u pojedinačnim kompanijama.

Prodaja i marketing su sektori gdje najviše koristimo Big Data, ali sve više ga koristimo i u Risk Managementu i sigurnosti“

Irena Kovačević naglašava: „RBA surađuje s Blockchain Research Institute i radimo na dva projekta, a jedan od njih je Trade finance, dakle razmjena podataka s drugim bankama. Blockchain tehnologija definitivno ima potencijala. Fokusirani smo prepoznati klijente kojima se može ponuditi usluga, a za to koristimo Big Data.“

„Big Data alati su danas bazirani na open source platformi. Cijena nije prepreka korištenju tehnologije. Granica u korištenju alata je ljudska kreativnost, a ne veličina nečega. Dosta kaskamo u tome da smislimo što napraviti s podacima. Nastojimo biti eksperti koji će klijentima savjetovati kako najbolje iskoristiti Big Data.“ – kaže Ante Laušić.

Goran Pavlović dodaje: „U narednom periodu dronovi će igrati veliku ulogu u našim procesima npr. kod rafinerija i bušotina. Razgovarali smo i o primjeni 3D printinga i AR-u, to ima potencijala u daljnjoj budućnosti.

Granica Big i Small Data… Ako podatke skupljate gotovo u realnom vremenu, to je svakako Big Data. Ali opet – nije važna veličina, već ideja. Big Data ima veliki potencijal u marketingu prema klijentima i nastojimo ga tako koristiti.“

Podijeli: