vodeće e-trgovine u zemljama srednje i južne Europe

Nakon povećanja prometa za 11,87 % na 547 milijardi eura u 2018. godini, europski promet B2C e-trgovine predviđa se još veći rast u 2019. godini, približavanje rastu 14 % odnosno na 621 milijardu eura, navodi se u posljednjem godišnjem izvješću Ecommerce Europe i EuroCommerce.

Prema podacima Ecommerce Europe i EuroCommercea ali i drugih relevantnih istraživanja Hrvatska ima jedno od najnerazvijenijih tržišta online trgovine ne samo u Europi nego i na području nove Europe pa i Balkana. Prema podacima koje je objavio Tomaš Braverman iz Heureke, vodeće online trgovine u Češkoj i Slovačkoj, samo Srbija i Bosna i Hercegovina imaju nerazvijenije tržište e-trgovine od Hrvatske. Prema tome potencijal rasta online trgovine u Hrvatskoj je ogroman i kada se gledaju razvijenija tržišta srednje Europe poput Češke, Slovačke ili Poljske, a u odnosu na razvijena tržišta zapadne Europe zaostatak iznosi nekoliko puta.

Zapadna Europa je najveće tržište e-trgovine na kontinentu, s otprilike 66 % (363 milijarde eura) ukupnog europskog prometa online maloprodaje. Slijedi južna Europa s 14 % (78 mlrd eura) i sjeverna Europa s 9% (49 mlrd eura). Pri tome, sjeverni Europljani imaju najveću potrošnju po e-kupcu (2.046 eura).

udjeli e-kupaca kod stanovništva europskih zemalja s pristupom internetu je u rasponu od 88 pa do niskih 22 posto

Najviša stopu internetske kupovine u 2018. godini imali su Švicarci (88 %), slijede Velika Britanija (87 %) i Danska (86 %), dok su najniže stope u Bugarskoj (31 %), Rumunjskoj (26 %) i Ukrajini (22 %).

Kada je u pitanju prekogranična online kupnja, odnosno kupnja u online trgovinama u drugim zemljama, malteški e-kupci su na prvom mjestu u Europskoj uniji (89 %), slijede Cipar (83 %) i Luksemburg (82 %).

Glavni direktor EuroCommercea Christian Verschueren upozorava kako oni koji odlučuju o nacionalnim ekonomskim politikama u Europi te dužnosnici Europske unije kao i regulatori trebaju više raditi na unaprjeđenju mogućnosti za online trgovinu kako Europa ne bi zaostajala za Kinom i SAD, upozorava kako je europsko tržište još uvijek pogodnije za trgovce izvan Europe, kod domicilnih trgovaca izraženi su, među ostalim, problema s naplatom PDV-a, označavanjem pošiljki u dostavi iz online trgovina, ograničenjima distribucije robe…

 

  stanovništvo vrijednost tržišta e-trgovine rast tržišta 2018. udio e- trgovine korisnici interneta e- kupci e- trgovine
Hrvatska 4,14 mln 0,4 mln € 20 % 3 % 2,8 mln 1,8 mln 5.000
Slovenija 2,08 mln 0,3 mln € 30 % 5 % 1,6 mln 0,8 mln 5.000
Mađarska 9,65 mln 1,7 mln € 18 % 4 % 7,4 mln 5,9 mln 6.000
Srbija 8,7 mln 0,3 mln € 20 % 2 % 4,9 mln 3,2 mln 5.500
BiH 3,5 mln 0,2 mln € 15 % 1 % 2,4 mln 1 mln 3.000
Italija 59,2 mln 14,8 mln € 20 % 4 % 37,6 mln 22 mln 39.000
Austrija 8,7 mln 7,2 mln € 19 % 8 % 7,5 mln 7 mln 18.000
Rumunjska 19,4 mln 2,2 mln € 30 % 4 % 12,4 mln 2,5 % 14.000
Slovačka 5,4 mln 1,1 mln € 23 % 7 % 4,3 mln 3,2 mln 11.600
Češka 10,6 mln 5 mln € 17 % 10 % 8,1 mln 5,1 mln 43.500
Njemačka 82,4 mln 62,5 mln € 11 % 16 % 68,1 mln 57 mln 175.000
Poljska 38 mln 7,6 mln € 15 % 7 % 28,7 mln 19,6 mln 29.200

Izvor podataka: Heureka

lideri online trgovine u Europi

Podijeli:

Vezane objave