vodeće e-trgovine u zemljama srednje i južne Europe

Nakon povećanja prometa za 11,87 % na 547 milijardi eura u 2018. godini, europski promet B2C e-trgovine predviđa se još veći rast u 2019. godini, približavanje rastu 14 % odnosno na 621 milijardu eura, navodi se u posljednjem godišnjem izvješću Ecommerce Europe i EuroCommerce.

Prema podacima Ecommerce Europe i EuroCommercea ali i drugih relevantnih istraživanja Hrvatska ima jedno od najnerazvijenijih tržišta online trgovine ne samo u Europi nego i na području nove Europe pa i Balkana. Prema podacima koje je objavio Tomaš Braverman iz Heureke, vodeće online trgovine u Češkoj i Slovačkoj, samo Srbija i Bosna i Hercegovina imaju nerazvijenije tržište e-trgovine od Hrvatske. Prema tome potencijal rasta online trgovine u Hrvatskoj je ogroman i kada se gledaju razvijenija tržišta srednje Europe poput Češke, Slovačke ili Poljske, a u odnosu na razvijena tržišta zapadne Europe zaostatak iznosi nekoliko puta.

Zapadna Europa je najveće tržište e-trgovine na kontinentu, s otprilike 66 % (363 milijarde eura) ukupnog europskog prometa online maloprodaje. Slijedi južna Europa s 14 % (78 mlrd eura) i sjeverna Europa s 9% (49 mlrd eura). Pri tome, sjeverni Europljani imaju najveću potrošnju po e-kupcu (2.046 eura).

udjeli e-kupaca kod stanovništva europskih zemalja s pristupom internetu je u rasponu od 88 pa do niskih 22 posto

Najviša stopu internetske kupovine u 2018. godini imali su Švicarci (88 %), slijede Velika Britanija (87 %) i Danska (86 %), dok su najniže stope u Bugarskoj (31 %), Rumunjskoj (26 %) i Ukrajini (22 %).

Kada je u pitanju prekogranična online kupnja, odnosno kupnja u online trgovinama u drugim zemljama, malteški e-kupci su na prvom mjestu u Europskoj uniji (89 %), slijede Cipar (83 %) i Luksemburg (82 %).

Glavni direktor EuroCommercea Christian Verschueren upozorava kako oni koji odlučuju o nacionalnim ekonomskim politikama u Europi te dužnosnici Europske unije kao i regulatori trebaju više raditi na unaprjeđenju mogućnosti za online trgovinu kako Europa ne bi zaostajala za Kinom i SAD, upozorava kako je europsko tržište još uvijek pogodnije za trgovce izvan Europe, kod domicilnih trgovaca izraženi su, među ostalim, problema s naplatom PDV-a, označavanjem pošiljki u dostavi iz online trgovina, ograničenjima distribucije robe…

 

 stanovništvovrijednost tržišta e-trgovinerast tržišta 2018.udio e- trgovinekorisnici internetae- kupcie- trgovine
Hrvatska4,14 mln0,4 mln €20 %3 %2,8 mln1,8 mln5.000
Slovenija2,08 mln0,3 mln €30 %5 %1,6 mln0,8 mln5.000
Mađarska9,65 mln1,7 mln €18 %4 %7,4 mln5,9 mln6.000
Srbija8,7 mln0,3 mln €20 %2 %4,9 mln3,2 mln5.500
BiH3,5 mln0,2 mln €15 %1 %2,4 mln1 mln3.000
Italija59,2 mln14,8 mln €20 %4 %37,6 mln22 mln39.000
Austrija8,7 mln7,2 mln €19 %8 %7,5 mln7 mln18.000
Rumunjska19,4 mln2,2 mln €30 %4 %12,4 mln2,5 %14.000
Slovačka5,4 mln1,1 mln €23 %7 %4,3 mln3,2 mln11.600
Češka10,6 mln5 mln €17 %10 %8,1 mln5,1 mln43.500
Njemačka82,4 mln62,5 mln €11 %16 %68,1 mln57 mln175.000
Poljska38 mln7,6 mln €15 %7 %28,7 mln19,6 mln29.200

Izvor podataka: Heureka

lideri online trgovine u Europi

Podijeli:

Vezane objave