Europski parlament odlučuje o izmijenjenim pravilima o audiovizualnim medijskim uslugama s ciljem bolje zaštite gledatelja, poticanja inovacija i promicanja europskog sadržaja.

Internet je dramatično promijenio način na koji gledamo filmove, televizijske serije i ostali video sadržaj. Na takve nove tržište uvjete Europski parlament odgovara novima pravilima o medijskim uslugama o kojima glasuje 2. listopada.

Izmijenjena uredba primjenjivat će se ne samo na tradicionalne medijske kuće koje emitiraju programe već i na usluge videa na zahtjev (VOD) i platforme za razmjenu video sadržaja kao što su YouTube, Netflix i Facebook te za emitiranje uživo na takvim platformama.

Zaštita maloljetnika

S obzirom na to da djeca od najranije dobi prate video sadržaj putem interneta, nova pravila uključuju bolju zaštitu maloljetnika, uključujući manje izlaganje reklamama o nezdravoj hrani i piću te potpunu zabranu za duhan, elektroničke cigarete i alkohol u programima namijenjenima djeci na televiziji i internetskim platformama za video sadržaj.

Nova pravila također zabranjuju sadržaj koji promiče nasilje, mržnju i terorizam te naročito strogo zabranjuju neopravdano nasilje i pornografiju. Platforme za razmjenu video sadržaja će biti odgovorne za svoju pravodobnu reakciju na prijavu štetnog sadržaja.

„Odrasli će moći koristiti filtre za programski sadržaj za djecu te softvere za potvrdu starosti na sadržaju koji je potencijalno štetan“, kaže izvjestiteljica Sabine Verheyen (EPP, Njemačka).

Ograničenje reklama

Nova pravila definiraju granice za emitiranje marketinških poruka te nameću kvotu od najviše 20 posto oglašavanja u sklopu dnevnog programa od 6 do 18:00 sati – čime se daje dovoljno prostora za prilagodbu oglašavanja publici.

Kako bi se povećala kulturna raznolikost i promicao europski sadržaj, 30 posto sadržaja programa na televizijskim programima i VOD platformama treba biti europskog podrijetla.

Podijeli: