Novim će se pravilima Europske unije o zaštiti potrošača, osvojenih kao Direktivu u Europskom parlamentu, među ostalim, osigurati veća transparentnost internetskih tržišta.  Bit će jasnije tko prodaje proizvode, trgovac ili privatna osoba, a slanje lažnih potrošačkih recenzija ili preporuka bit će zabranjeno. Osim toga, trgovci neće moći oglašavati lažna smanjenja cijena, a internetske stranice za usporedbu cijena morat će informirati potrošače o kriterijima rangiranja. Novim pravilima također se jačaju prava potrošača. Osigurane su naknade za žrtve nepoštenih poslovnih praksi i kazne u slučaju situacija masovne štete kojima su izloženi potrošači diljem EU-a.

Države članice sada imaju dvije godine da Direktivu prenesu u nacionalno zakonodavstvo kako bi osigurale da su potrošači u EU-u bolje zaštićeni.

„Novim pravilima poboljšat će se zaštita potrošača u digitalnom svijetu koju s pravom zaslužuju. EU također želi zaustaviti praksu prodaje proizvoda kao identičnih u različitim državama članicama kada to nije slučaj. Ali nova pravila će štititi potrošače od nepoštenih trgovaca i internetskih prijevara samo ako se strogo provode. Snažno potičem sve države članice da osiguraju provođenje novih pravila bez odgode“, rekla je potpredsjednica za vrijednosti i transparentnost Věra Jourová.

„Danas šaljemo jasnu poruku trgovcima da moraju poštovati pravila, a ne izbjegavati ih. Kršenje pravila EU-a o zaštiti potrošača u velikim razmjerima može biti kažnjeno novčanom kaznom u iznosu od najmanje 4 % godišnjeg prometa. To će biti dovoljno odvraćajuća i djelotvorna kazna koja bi odvratila nepoštene trgovce od prijevara. Pozdravljam novo zakonodavstvo jer se njime uspostavljaju istinski europski standardi zaštite potrošača“, rekao je povjerenik za pravosuđe Didier Reynders.

Podijeli:

 

Vezane objave