Uz snažni rast nekolicine digitalnih tvrtki, prije svega big tech kompanija, jasno je kako je dio digitalne ekonomije pretrpio ogromne gubitke u pandemijskoj 2020. godini. Među velikim gubitnicima u digitalnom gospodarstvu su platforme vezane za turističke poslove, no najveće od njih su preživjele i počinju blagi oporavak.

Od pokretanja 2008. godine, Airbnb je omogućio svojim vlasnicima kumulativnu zaradu veću od 110 milijardi američkih dolara. Između 2015. i 2019. godine prihodi Airbnba su imali četverostruki rast, s 919 milijuna na 4,8 milijardi dolara.

Kad je nastupila pandemija 2020. godine uslijedio je nagli pad tvrtkama u turističkoj industriji. Turistička potrošnja u SAD je u 2020. godini pala za 42%. Internetske turističke agencije prošle su nešto bolje od ostalih tvrtki poput zrakopolovnih kompanija, kompanija za krstarenje, hotelskih lanaca…

Tijekom zadnjeg tromjesečnog 2020. godine, prihod Expedije potonuo je za 67% na 920 milijuna dolara. Ukupno za 2020. godinu prihod Expedije smanjen je za 57% na 5,2 milijarde dolara, dok je bruto rezervacija pala za 66% na 36,7 milijardi dolara. Nakon tri uzastopna profitabilna tromjesečja u 2019. godini, tvrtka je ostvarila gubitak tijekom svakog tromjesečja 2020.

-- tekst se nastavlja nakon oglasa --

 

tržišna kapitalizacija Airbnb, Booking.com. Expedia i Trip Advisors u ožujku ove godine ukazuje da su preživjeli pandemiju te i da su u blagom oporavku

Booking Holdings, prvih devet mjeseci 2020. bilježi pad prihoda od 53% u odnosu na isto razdoblje 2019. godine. Dobit tijekom tog razdoblja opala je za 94%. U trećem kvartalu 2020. bruto rezervacije na platformi Booking.com smanjile su se za blizu 50%.  Međutim, usprkos padu prihoda od 48%, tvrtka je ostvarila malu dobit smanjenjem marketinških troškova na pola.

Od travnja 2020. Airbnbove rezervacije smanjile su se za 72% u odnosu na 2019. godinu te je morao otpustiti četvrtinu svojih zaposlenika.

Početak ove godine donio je blagi oporavak tržišta, rezervacije  Airbnba u siječnju ove godine vraćene su na 70% razine od prije pandemije.

Domaće rezervacije su se vrijeme više nego udvostručile i dosegnule 80% od rezervacija prije pandemije. Airbnbove rezervacije u krugu od 200 milja od mjesta kupaca činio je 56% rezervacija, u usporedbi s 31% prije pandemije.

Iako pandemija i dalje priječi međunarodna putovanja, ljudi su se nastavili kretati unutar granica svojih zemalja, postupno povećavajući broj rezervacija preko Airbnba.

Procjene su kako će Airbnbove rezervacije porasti za 37% u 2021. godini u odnosu na prošlu godinu. Procjene su kako će prihod konkurentske Expedije povećati za više od 50% u 2021. i za 35% u 2022. godine.

Analitičari očekuju da će Bookings.com i druge mrežne putničke agencije imati znatne koristi od zaostale potražnje nakon što pandemija završi. To bi moglo dovesti do rekordnih rezultata i potpunog oporavka za turističku industriju.

Prema procjenama analitičara Expediju očekuje veći rast nego Airbnb

Podijeli:

 

 

Vezane objave