Povećani regulatorni nadzor tehnoloških divova poput Googlea, Facebooka i Microsofta izazvao je i prošle 2020. godine porast lobiranja tih tvrtki u Bruxellesu i, sukladno tome, povećanje njihove potrošnje za te aktivnosti.

rast potrošnje za lobiranje big techa u Bruxellesu od 2014. godine

Prošle godine, tzv. velika petorka big techa GAFAM (Google, Amazon, Facebook, Apple i Microsoft) potrošili su ukupno 19 milijuna eura lobirajući u institucijama EU, navodi se u izvješću  nevladine agencije koja, među ostalim, nadzire i lobiranje, Transparency International EU.

Google je najviše trošio na lobiranje u EU. Prošle je godine potrošio skoro 6 milijuna eura pokušavajući utjecati na kreatore politika EU. Taj iznos je preko 4,5 puta više od potrošenog za lobiranje Googlea u Bruxellesu 2014. godine.

Microsoft, koji je već bio među glavnim lobistima u Bruxellesu za vrijeme Junckerove komisije, lani je bio, iza Googlea, drugi najveći lobist od tehnoloških tvrtki. Izdvajanje Microsofta za lobiranje u 2020. godini ostalo je približno nepromjenjeno prošlih godina. Rast potrošnje Microsofta za lobiranje od 2014. godine je 17 posto.

U proteklih šest godina Apple i Facebook povećali su svoj proračun za lobiranje s oko 400.000 eura na čak 2 milijuna i 4,25 milijuna eura.

-- tekst se nastavlja nakon oglasa --

 

“Jasno je da tehnološki divovi posvećuju značajne resurse utjecaju na politiku Europske unije … i dalje vidimo kako se tvrtke big techa svrstavaju među lobiste na sastancima s Europskom komisijom na najvišoj razini”, rekao je vodeći autor  izvještaja Transparenty Internationala Raphael Kergueno.

Posljednji podaci pokazuju kako je 26 konzultantskih kuća i odvjetničkih ureda dobilo između 3 i gotovo 8 milijuna eura od tzv. velike petorke kako bi povećali svoje aktivnosti lobiranja u Bruxellesu.

usporedba strukture lobista u Junckerovoj komisiji i sadašnjoj komisiji Ursule van der Leyen

Od 2014. godine, kada je Europska komisija počela objavljivati ​​sastanke lobija na visokoj razini, izvršna vlast EU zabilježila je preko 30.000 sastanaka na visokoj razini, od kojih je 3.363 bilo o digitalnoj politici što tu djelatnost čini jednim od najlobiranijih područja politike.

Jedinstveno digitalno tržište (trenutno podijeljeno na tri nova portfelja: Europa prikladna za digitalno doba, unutarnje tržište i vrijednosti i transparentnost) bilo je predmet najviše lobiranja ovih pet big tech tvrtki, nakon čega je slijedila privatnost podataka.

Prema von der Leyenovoj komisiji, digitalna politika predstavlja 20 posto dosad održanih sastanaka s lobistima.

Google se nalazi na drugom mjestu među 10 najboljih tvrtki koje sudjeluju na sastancima komisije, zatim slijedi BusinessEurope, najveća industrijska grupa u Bruxellesu, te ispred Airbusa. Facebook i Microsoft također su dio ovog popisa

Podijeli:

 

 

Vezane objave