Ni pandemija nije spriječila sastanke s lobistima
Povećani regulatorni nadzor tehnoloških divova poput Googlea, Facebooka i Microsofta izazvao je i prošle 2020. godine porast lobiranja tih tvrtki u Bruxellesu i, sukladno tome, povećanje njihove potrošnje za te aktivnosti.

Prošle godine, tzv. velika petorka big techa GAFAM (Google, Amazon, Facebook, Apple i Microsoft) potrošili su ukupno 19 milijuna eura lobirajući u institucijama EU, navodi se u izvješću nevladine agencije koja, među ostalim, nadzire i lobiranje, Transparency International EU.
Google je najviše trošio na lobiranje u EU. Prošle je godine potrošio skoro 6 milijuna eura pokušavajući utjecati na kreatore politika EU. Taj iznos je preko 4,5 puta više od potrošenog za lobiranje Googlea u Bruxellesu 2014. godine.
Microsoft, koji je već bio među glavnim lobistima u Bruxellesu za vrijeme Junckerove komisije, lani je bio, iza Googlea, drugi najveći lobist od tehnoloških tvrtki. Izdvajanje Microsofta za lobiranje u 2020. godini ostalo je približno nepromjenjeno prošlih godina. Rast potrošnje Microsofta za lobiranje od 2014. godine je 17 posto.
U proteklih šest godina Apple i Facebook povećali su svoj proračun za lobiranje s oko 400.000 eura na čak 2 milijuna i 4,25 milijuna eura.
“Jasno je da tehnološki divovi posvećuju značajne resurse utjecaju na politiku Europske unije … i dalje vidimo kako se tvrtke big techa svrstavaju među lobiste na sastancima s Europskom komisijom na najvišoj razini”, rekao je vodeći autor izvještaja Transparenty Internationala Raphael Kergueno.
Posljednji podaci pokazuju kako je 26 konzultantskih kuća i odvjetničkih ureda dobilo između 3 i gotovo 8 milijuna eura od tzv. velike petorke kako bi povećali svoje aktivnosti lobiranja u Bruxellesu.

Od 2014. godine, kada je Europska komisija počela objavljivati sastanke lobija na visokoj razini, izvršna vlast EU zabilježila je preko 30.000 sastanaka na visokoj razini, od kojih je 3.363 bilo o digitalnoj politici što tu djelatnost čini jednim od najlobiranijih područja politike.
Jedinstveno digitalno tržište (trenutno podijeljeno na tri nova portfelja: Europa prikladna za digitalno doba, unutarnje tržište i vrijednosti i transparentnost) bilo je predmet najviše lobiranja ovih pet big tech tvrtki, nakon čega je slijedila privatnost podataka.
Prema von der Leyenovoj komisiji, digitalna politika predstavlja 20 posto dosad održanih sastanaka s lobistima.

Odgovori
Ukoliko želite ostaviti komentar, morate se prijaviti.