Neravnomjerni podatkovni promet po korisničkoj liniji
Prema analizi Communications Chambers rast širokopojasnog prometa po fiksnoj liniji u raznim zemljama diljem svijeta bio je u blažem opadanju od 2016. godine, u to se vrijeme rast smanjio od nepunih 40 % na nešto malo iznad 20 %. S pandemijom covida-19 uslijedio je nagli rast prometa na skoro 45 % da bi odmah nakon ublažavanja lockdowna uslijedio značajniji pad rasta na svega malo iznad 5 %.

Ključni pokretač rasta podatkovnog prometa po jednoj liniji prije pandemije bio je zbog rasta dostupnosti video sadržaja, koji predstavlja 54% ukupnog prometa. Videopromet je zauzvrat bio vođen (posljednjih godina) povećanjem penetracije i upotrebe VOD (video on demand) usluga, zajedno s korištenje video streamova više rezolucije (koji su intenzivniji za podatke).

Razvijena tržišta zasićena VOD uslugama
Kao razloge smanjenja rasta podatkovnog prometa po fiksnoj liniji navode se usporavanje usvajanja VOD-a. Dok su pretplate za VOD usluge porasle za otprilike 150 milijuna u posljednjih pet godina u zapadnoj Europi (na primjer), u sljedećih pet godina očekuje se da će porasti za samo 50 milijuna. Netflix je počeo gubi pretplatnike u Sjevernoj Americi i EMEA-i, iako će to biti nadoknađeno rastom drugih usluga. S tim u vezi, predviđa se da će vrijeme provedeno uz digitalni video samo skromno rasti. U SAD-u prosječna osoba već provodi 2 sata i 41 minutu dnevno gledajući digitalni video, a eMarketer očekuje povećanje od samo 12 minuta do 2024. godine.
Dakle, malo je vjerojatno da će vrijeme provedeno u streamingu biti ključni pokretač rasta prometa, ali niti povećane brzine prijenosa videa. Brzina prijenosa za određeni tok uvjetovana je kombinacijom čimbenika, uključujući uređaj koji se koristi, video rezoluciju, video kodek (koji digitalno komprimira video), dostupnu širinu pojasa i izbore davatelja i krajnjeg korisnika.

I dalje postoje značajne razlike u prometu po fiksnoj liniji diljem svijeta. Međutim, na razvijenijim internetskim tržištima postoje znakovi da bi se rast zbog zasićenja mogao osjetno usporiti. Više tehnološki razvijenijih zemalja sada premašuje 400 GB prometa po jednoj komercijalnoj liniji mjesečno, što je otprilike jednako 10 sati streamanog HD videa dnevno po domaćinstvu. To su prosječne brojke, a pojedinačni korisnici znaju praviti promet znatno iznad toga. Hrvatska je naime znatno ispod zemalja koje dostižu i premašuju 400 GB po liniji, u Hrvatskoj je u prosjeku promet po liniji nešto ispod 200 GB. (grafikoni Communications Chambers)
Podijeli:
Odgovori
Ukoliko želite ostaviti komentar, morate se prijaviti.