Uz najavu regulacije digitalnog tržišta u Europskoj uniji kroz Zakon o digitalnim uslugama i Zakon o digitalnom tržištu, najavljenih od Europske komisije za 2. prosinca ove godine, kao i opsežne antitrustovske kampanje u Sjedinjenim Američkim Državama usmjerene na velike tehnološke tvrtke, i Velika Britanija, kako javljaju britanski mediji, planira svoj koncept uređenja digitalne ekonomije.

Oliver Dowden, britanski državni tajnik za digitalnu ekonomiju

Naime, iz Londona su najavili za travanj iduće godine stvaranje posebnu nadzornu službu unutar Uprave za zaštitu tržišnog natjecanja i tržišta (CMA) čiji će posao biti provođenje novog kodeksa ponašanja kojim se regulira tržište internetskog oglašavanja, prije svega ponašanja velikih tehnoloških tvrtki poput Googlea i Facebooka, te druga pravila digitalnog tržišta. Među tim pravilima britanska vlada će zaštiti i tamošnje novinske izdavače redefinirajući poslovne odnose između njih i digitalnih platformi, odnosno onemogućiti digitalne platforme u sprječavanju izdavača da monetiziraju svoj autorski sadržaj.

Britanski državni tajnik za digitalnu ekonomiju Oliver Dowden rekao je da mrežne platforme donose korist društvu, „ali u Velikoj Britaniji i inozemstvu raste konsenzus da koncentracija moći kod malog broja tehnoloških tvrtki usporava rast sektora, smanjuje inovacije i ima negativne učinke na ljudi i tvrtke koji se na njih oslanjaju.”

Do osnivanja nadzorne službe došlo je nakon što je direktor CMA Andrea Coscelli zatražio dodatne ovlasti za britanskog tržišnog regulatora nakon što Velika Britanija s krajem ove godine završi prijelazno razdoblje izlaska iz EU te više neće biti pod ingerencijom EU protumonopolske nadzorne organizacije.

Andrea Coscelli, direktor CMA

Pravila još nisu do kraja definirana, no ono što se za sada zna je da će prema britanskom kodeksu za digitalnu ekonomiju, koji je u izradi, tehnološke tvrtke morati biti transparentnije u načinu korištenja podatka korisnika, morati će jasno dati izbor korisnicima o primanju personaliziranih oglasa te strogo poštivati fer tržišna pravila prema manjim tvrtkama.

Nadzorna služba CMA imati će regulativne interventne ovlasti na tržištu prema tehnološkim tvrtkama te mogućnost kažnjavanja.

Podijeli:

 

Vezane objave