Globalno tržište pametnih telefona raslo 3% u Q3 2025
Prema najnovijem istraživanju tvrtke Omdia, globalno tržište pametnih telefona isporučilo je 320,1 milijuna jedinica u trećem tromjesečju 2025. godine (Q3 2025)
To predstavlja 3%-tni međugodišnji porast i signalizira oporavak od slabih rezultata u prvoj polovici godine (H1 2025).
Prvu polovicu 2025. godine opterećeno je višestrukim izazovima - rastućom neizvjesnošću nakon promjena u američkoj carinskoj politici i povezanog restrukturiranja lanca opskrbe, kao i opreznim raspoloženjem u kanalima uzrokovanim sporim maloprodajnim prometom i prilagodbom zaliha od strane dobavljača. Kao rezultat toga, ukupni volumen tržišta ostao je nepromijenjen u usporedbi s prethodnom godinom. Međutim, u trećem tromjesečju, nakon korekcije zaliha, dobavljači su aktivno iskoristili prilike u kanalima i unaprijed pokrenuli lansiranja proizvoda kako bi se uskladili s razdobljima povratka u školu i blagdana. Samsung, Apple, Transsion i Honor isporučili su preko dva milijuna dodatnih jedinica u odnosu na prethodnu godinu, potičući povratak tržišta rastu.

Tržišni udjeli
Samsung je ostao vodeći globalni dobavljač s isporukom 60,6 milijuna jedinica (+6% u odnosu na prethodnu godinu). Rast su potaknuli premium modeli Galaxy Z Fold7 / Flip7, uz Galaxy A07 i A17 u segmentu srednjeg i nižeg cjenovnog ranga. Snažna prodaja serije Galaxy A u azijsko-pacifičkoj regiji i na Bliskom istoku značajno je pridonijela ukupnim isporukama.
Apple je isporučio 56,5 milijuna jedinica, što je porast od 4% u odnosu na prethodnu godinu, dok se brend pripremao za blagdanski četvrti kvartal. Osnovni iPhone 17 nadmašio je očekivanja prilikom lansiranja zbog poboljšane vrijednosti ponude, nudeći veći kapacitet pohrane bez povećanja cijene, dok obnovljeni iPhone 17 Pro i Pro Max i dalje privlače snažnu globalnu potražnju. Očekuje se da će rastuća potražnja s tržišta u razvoju, uključujući Indiju, dodatno podržati Appleov rast isporuka tijekom cijele godine.
Xiaomi je zadržao blagi godišnji rast od 1% s 43,4 milijuna isporučenih jedinica. Dok su isporuke u Kini pale nakon završetka programa subvencija, rast u azijsko-pacifičkoj regiji i drugim regijama nadoknadio je pad.
Transsion se popeo na četvrto mjesto, s isporukama koje su porasle za 12% u odnosu na prethodnu godinu nakon završetka prilagodbe zaliha. Vivo, na petom mjestu, ostao je snažan u Indiji, prestigavši Huawei po udjelu na kineskom tržištu i rastući u Azijsko-pacifičkoj regiji, Africi i Latinskoj Americi.
Rast tržišta u razvoju
Na regionalnoj razini, isporuke u Sjevernoj Americi i Kini pale su u odnosu na prethodnu godinu, dok su azijsko-pacifička regija, Bliski istok i Afrika zabilježili snažan rast, što je potaknulo ukupnu ekspanziju globalnog tržišta u trećem tromjesečju.
Afrika je zabilježila porast isporuka od 25% u odnosu na prethodnu godinu, budući da je Transsion - najveći igrač u regiji - pojačao aktivnosti nakon završetka prilagodbe zaliha ranije ove godine. Azijsko-pacifička regija zabilježila je porast od 5% u odnosu na prethodnu godinu, što je najveći tromjesečni volumen od četvrtog tromjesečja 2021. Nasuprot tome, isporuke u Sjevernoj Americi pale su nakon završetka ranog porasta uzrokovanog carinskim neizvjesnostima, dok je Kina zabilježila drugo uzastopno tromjesečje pada nakon isteka učinaka državnih subvencija.

Očekivanja
Globalno tržište pametnih telefona i dalje pokazuje polarizirani rast, s ekspanzijom i u nižem i u premium segmentu, dok segment srednje klase ostaje slab. Ultra-niski segment (ispod 100 USD) i visoki segment (iznad 700 USD) pokreću ukupni rast volumena. Unatoč oporavku zabilježenom u trećem tromjesečju, nedavna nestašica komponenti i rastući troškovi pojavili su se kao zajednički izazov u industriji, a očekuje se da će se učinak prenijeti na ostale, što će rezultirati višim cijenama novih proizvoda u kratkom roku i ometati rast potražnje u segmentu niže klase.