Stručnjaci ističu kako će udio digitalne ekonomije sa sadašnjih oko 5 posto samo u sljedećih pet godina narasti na čak 50 posto. Iz toga proizlazi da digitalizacija ne treba biti samo strateška odrednica svakom poduzeću, nego da je ona pitanje njihove budućnosti

Europski regulator za elektroničke komunikacije BEREC odmah nakon uvođenja pandemijskih izvanrednih mjera diljem Europe promptno je reagirao na nagli i dotad nezabilježeni rast podatkovnog prometa kod europskih telekom operatera koji su izazvali samoizolacija, rad od doma, online nastava…

Promet u mjesec dana rastao kao za godinu

Rast prometa kod pojedinih operatera u samo nešto više od mjesec dana bio je otprilike kao dotadašnji godišnji rast. Od nacionalnih regulatora BEREC je tjedno tražio podatke o rastu podatkovnog prometa, kao i o mjerama za sigurno održavanje telekomunikacijske infrastrukture, odnosno dostupnosti online usluga stanovništvu i poslovnim subjektima u pandemiji. Time je europski telekomunikacijski regulator jasno ukazao na telekomunikacije kao na jednu od strateških infrastruktura.

Brzine prijenosa podataka kod operatera u posljednjih su se desetak godina uvećale za oko 30 puta, omogućujući tako, ne samo mogućnost prijenosa videosadržaja poput održavanja videokonferencija, nego i, za poslovni sektor, izrazito bitne cloud usluge, odnosno korištenje softverskih aplikacija softver-as-a-service (SaaS).

To je poduzećima, ako su bila pripremljena, omogućilo brzi prelazak poslovanja u online prostor, odnosno održavanje virtualnih sastanaka i ostalih poslovnih aktivnosti… Bez održivo kapacitirane i moderne telekomunikacijske infrastrukture, ali i prilagođenog softvera, ništa od toga ne bi bilo moguće, pa bi lockdown donio još teže posljedice za gospodarstvo i živote građana.

No, ne samo da je postala jasna strateška važnost telekomunikacijske infrastrukture u vrijeme pandemije, nego se digitalizacija nameće kao ključno rješenje za što brži oporavak od gospodarskog pada prouzročenog koronakrizom.

Usporedba mobilnih mreža po zemljama, 14 najbolje ocijenjenih

Internet dobro poput vode, struje, plina…

Niz je mogućnosti kojima digitalna tehnologija omogućuje i ubrzava popuštanje stagnacije gospodarstva zbog pandemijskog lockdowna u zaustavljanju širenja zaraze. Pritom su ključne institucije EU naglasile potrebu koordiniranog pristupa takvim mjerama, kako bi se što uspješnije provodile.

Ako smo nešto naučili posljednjih tjedana i mjeseci, to je blagodat oslanjanja na digitalnu tehnologiju u funkciji održavanja mnogih bitnih društvenih i ekonomskih aspekata naših života”, naglasila je predsjednica Europske komisije Ursula von der Leyen.

Stručnjaci ističu kako će udio digitalne ekonomije sa sadašnjih oko 5 posto, samo u sljedećih pet godina, narasti na čak 50 posto. Iz toga proizlazi da digitalizacija ne treba biti samo strateška odrednica svakom poduzeću, nego da je ona pitanje njihove budućnosti. Digitalizacija mora biti i strateška odrednica nacionalnih gospodarskih strategija. Ne samo da je jasna korelacija između povećanja brzine Interneta i povećanja poslovne aktivnosti svih sektora gospodarstva, odnosno rasta BDP-a, nego telekomunikacijska infrastruktura sve više postaje osnovno dobro poput struje, vode, plina…

Podaci o rastu razgovora i prijenosa podataka u A1 u ožujku i nakon potresa u Zagrebu

Hrvatska ispred Njemačke, Velike Britanije, Francuske, Italije

Najveći europski časopis za telekomunikacije Connect, u partnerstvu s globalnom savjetodavnom tvrtkom umlaut, referentnom u testiranju mobilnih mreža, redovito prati kvalitetu telekomunikacijskih mreža iz percepcije korisnika, odnosno u korištenju najčešćih servisa i aplikacija. Posljednje istraživanje obuhvatilo je 94 pružatelja mobilnih usluga u 28 zemalja Europe. Testiranje je obuhvatilo i krizno razdoblje pandemije koronavirusa koja je snažno utjecala na promjenu životnih navika korisnika i u Hrvatskoj. Testiranjem su rangirane pojedine zemlje, uzimajući u obzir sve pružatelje mobilnih usluga. Na toj ljestvici 28 zemalja, Hrvatska se plasirala na 12. mjesto, ostavljajući iza sebe zemlje kao što su Njemačka, Velika Britanija, Francuska, Poljska, Italija, Irska, Španjolska i druge. Ocjenjivanje je provedeno na milijunima uzoraka prikupljenih crowdsourcingom od korisnika pametnih telefona tijekom 24 tjedna, bez najave operatorima.

Kao najbolja mobilna mreža u Hrvatskoj ocijenjena je mreža A1, jer je među 94 pružatelja mobilnih usluga u 28 zemalja Europe u ukupnom redoslijedu u Europi zauzela 18. mjesto. Inače, A1 Hrvatska objavila je da je u proteklom razdoblju zabilježila značajan porast korištenja svih telekomunikacijskih usluga, i to bez degradacije kvalitete pružanja usluge. Razgovori u mobilnoj mreži rasli su 60 posto, osobito na dan potresa u Zagrebu, kada je rast poziva u mobilnoj mreži bio čak 240 posto, a u fiksnoj 100 posto. U ožujku je u A1 mreži prijenos mobilnih podataka rastao 50 posto, a isto toliko raslo je i korištenje fiksnog Interneta. Čak 400 posto porasla je gledanost kanala HRT3 i SPTV, preko kojih se odvijala nastava na daljinu. Osim što su korisnici više koristili usluge u svrhu edukacije i rada na daljinu, u ožujku je rasla i potražnja za zabavnim sadržajima, pa su se popularni streaming servisi, poput YouTubea, Netflixa i Facebook videa, u ožujku koristili u prosjeku 100 posto više nego u veljači.

Podijeli:

 

Vezane objave