Napredna rješenja zasnovana na ICT-u i algoritmima koji će pomagati vozaču tramvaja, kao što u velikoj mjeri pomažu vozačima automobila, u sektoru tramvajskog prometa tek su u začetku. Još uvijek ne postoje komercijalni sustav pomoći vozaču tramvaja iako su u automobilskom sektoru gotovo serijska oprema.

Kao odgovor na takvu potrebu, Končar je u partnerstvu sa FER-om, a u sklopu projekta SafeTRAM – Sustav za povećanje sigurnosti vožnje javnog urbanog tračničkog prometa, okupio 40 stručnjaka koji razvijaju inovativno rješenje kojim će povećati sigurnost vožnje tračničkih vozila s nizom funkcija koje još uvijek ne postoje na tržištu.

Razvoj projekta omogućen je sredstvima Europskih strukturnih i investicijskih fondova. Nakon uspješne prijave na natječaj Povećanje razvoja novih proizvoda i usluga koji proizlaze iz aktivnosti istraživanja i razvoja (IRI), Končar je u suradnji s  Hrvatskom agencijom za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (Hamag – Bicro) i Ministarstvom gospodarstva, poduzetništva i obrta ugovorio 13,3 milijuna kuna bespovratnih potpora, čija je ukupna vrijednost 18,4 milijuna kuna.

„Natječaj potiče suradnju sa akademskom zajednicom i zaštitu intelektualnog vlasništva, što je upravo ono po čemu prosječne hrvatske tvrtke značajno zaostaju za inozemnim tvrtkama. SafeTRAM projekt uspješno je završio prvu, temeljnu fazu istraživanja, te nastavljamo s fazom industrijskog istraživanja„, rekla je voditeljica safeTRAM projekta Zlatka Tečec Ribarić iz Končarevog Instituta za elektrotehniku.

Prijave za IRI u RH su premašile sva očekivanja, pristiglo je 155 prijava s traženim iznosom od 2,4 milijarde kuna.

Podijeli: