graf

Do 2020. godine kompanije će većinu svojih sredstava za istraživanje i razvoj (R&D) preusmjeriti s fizičkih proizvoda na softverska rješenja i usluge. To je zaključak globalnog istraživanja 1000 društava koja najviše ulažu u inovacije iz 2016. „2016 Global Innovation 1000 Study“ PwC-ovog poduzeća za strateško savjetovanje Strategy&. Kompanije su kao glavni razlog za preusmjeravanje svojih budžeta za R&D na softver i usluge naveli potrebu za neprekidnom konkurentnošću i to ne bez razloga. Istraživanje je pokazalo da su kompanije s bržim rastom prihoda u odnosu na svoje ključne konkurente uložila 25 % više budžeta za R&D na ponudu softvera od društava sa sporijim rastom prihoda.

  • U prosjeku je potrošnja na softver i usluge iz budžeta za R&D porasla s 54 % na 59 % od 2010. do 2015. godine, a očekuje se da će do 2020. godine doseći 63 %.
  • Istodobno je potrošnja za ponudu fizičkih proizvoda iz budžeta R&D-a pala na 41 % (s 46% 2010.) i očekuje se da će do 2020. godine pasti na 37 % (sveukupni pad od 19 postotnih bodova u ovom desetljeću).
  • Samo će se prosječna raspodjela troškova R&D-a za softverska rješenja povećati za 43 % do kraja desetljeća, a izdvajanja iz R&D-a za usluge postupno će nadmašiti ulaganja u inovacije fizičkih proizvoda (39 % naspram 37 % do 2020.).
  • Globalna potrošnja R&D-a na razvoj ponude softvera povećala se za 65 % od 2010. do 2015. godine, tj. s 86 milijardi dolara na 142 milijarde dolara.

Kako bi podržala ponudu softverskih rješenja i usluga, manji broj kompanija usmjerit će svoju potrošnju R&D-a na električno i mehaničko područje. Do 2020. godine broj kompanija u kojima su inženjeri elektrotehnike dominantno inženjersko zanimanje past će za 35 posto, a udio kompanija koja očekuju da će softverski inženjeri stručni za „big data“ postati njihova najveća skupina zaposlenih inženjera udvostručit će se s 8 % na 16 %.

Na regionalnoj se razini taj pomak u ponudi softvera najviše osjeća u sjevernoj Americi – s 15 % ukupne potrošnje na R&D u 2010. na 24 % u 2020. godini. Azija je i dalje regija koja je najviše usmjerena na fizičke proizvode čiji će udio u trošku na R&D pasti s 44 posto u 2010. na 40 posto u 2020. godini. Automobilski i industrijski sektor ulažu najviše napora u razvoj novih softverskih rješenja.

Među kompanijama koja su u posljednjih pet godina obavila barem jednu veću kupnju velika većina, čak 71 %, to je učinilo kako bi poboljšalo svoje sposobnosti u softveru (33 %) ili uslugama (38 %).

Podijeli:

Vezane objave