Od 1. siječnja 2020. godine više od pola milijuna američkih tvrtki bit će podložno kalifornijskom zakonu CCPA (California Consumer Privacy Act, poznat i kao AB 375) koji će potrošačima pružiti veću kontrolu nad njihovim osobnim podacima.

Prema istraživanju koje je provela Međunarodna udruga profesionalaca za zaštitu privatnosti (IAPP), samo 26 posto organizacija odgovorilo je da su „u potpunosti pripremljene“ za CCPA. Međutim, 80 posto tvrtki reklo da očekuju da će u potpunosti biti u skladu s datumom primjene zakona 1. srpnja 2020. godine.

CCPA, slično europskom GDPR-u (General Data Protection Regulation) ima tri glavne komponente:

  • Utvrđivanje vlasništva nad osobnim podacima.
  • Davanje potrošačima pravo na kontrolu prodaje i širenja njihovih osobnih podataka.
  • Obaveza da korporacije štite podatke potrošača i budu odgovorne za kršenje sigurnosti.

Prema CCPA, kalifornijski potrošači imaju pravo znati koje se podatke o njima prikupljaju. Povrh toga, potrošači imaju pravo znati prodaju li se njihovi osobni podaci i kome.

Stanovnici Kalifornije imat će pravo odbiti prodaju svojih osobnih podataka. Osim toga, tvrtke ne mogu diskriminirati potrošače koji su to pravo iskoristili naplaćujući ih više, pružajući smanjenu uslugu ili potpuno odbivši uslugu.

Prema zakonu, poduzeće mora održavati razumne sigurnosne mjere i prakse za zaštitu podataka o potrošačima. Ako tvrtke ne zaštite privatne podatke, mogu biti izriču novčane kazne od države i / ili tužbe izravno od pojedinaca.

Mnoga poduzeća na koja će utjecati CCPA već su u skladu s Općom uredbom o privatnosti podataka (GDPR) Europske unije. Iako oba zakona potrošačima pružaju širok skup prava, oni nisu identični, poštovanje jednog ne znači nužno i da je u skladu s drugim.

Neke značajne razlike su:

  • Obrada podataka (GDPR) u odnosu na prikupljanje podataka (CCPA).
  • GDPR se fokusira na osobne podatke, dok CCPA također uključuje kućanstva i uređaje.
  • Pravo CCPA-e da odustane od prodaje osobnih podataka je apsolutno, dok GDPR-ovo “pravo na prigovor” može biti nadjačano u određenim okolnostima.

Podijeli: