Komercijalno uvođenje 5G usluga će započeti ove godine, ali mnogima je još nejasna percepcija korisnika. Što korisnici očekuju i kako pružatelji usluga mogu osigurati uspjeh 5G kod korisnika tema je najnovijih Ericssonovih istraživanja.

Ericsson ConsumerLab ispitao je korisnike pametnih mobilnih telefona u 50 zemalja na temu pokretača uspjeha 5G kod kupaca. Došli su do zaključka da korisnici ne žele samo novu generaciju mobilne telefonije nego žele potpuno novo iskustvo. Da bi došao do srži korisničkih očekivanja, Ericsson je detaljno povezao informacije o očekivanjima korisnika sa savjetima o evoluciji poslovanja i mreža te došao do četiri područja na koja se pružatelji usluga trebaju usredotočiti.

Zadovoljavanje potrebe korisnika za nečim više

Oko 30 posto korisnika pametnih mobilnih telefona očekuje da će 5G osigurati veće brzine od onih koje trenutačno daje 4G, a korištenje podataka je ključni pokretač potražnje za većim brzinama.

Rješenje je, navodi se u Ericsson Consumer Labu, izgradnja kapaciteta gdje je potrebno. Evolucija mreža prema 5G je presudna u držanju koraka s potražnjom za većim brzinama i boljom kvalitetom korisničkog iskustva. Kako bi se osigurala troškovna učinkovitost u isporuci kvalitetne mrežne pokrivenosti, korištenje 5G kapaciteta treba započeti na lokacijama s najvećim zagušenjem.

5G mora biti bolji od Wi-Fi-ja

Trećina globalnih korisnika koja preferira Wi-Fi zbog brzine, pouzdanosti, sigurnosti i video iskustava očekuje da će 5G biti bolji od Wi-Fi-ja.

5G je prilika da se dovede u pitanje korisnička percepcija kako Wi-Fi daje bolju vrijednost za novac. Jednom mobilnom uslugom, zasnovanom na 4G i 5G, korisnici će dobiti poboljšano iskustvo, a Wi-Fi lozinke bi mogle otići u povijest.

Aplikacije, usluge i uređaji za 5G eru

Polovina globalnih korisnika želi prijeći na 5G mobilni uređaj u roku od godine dana od dostupnosti mreže, a njih 18 posto kaže da će prijeći na 5G uređaj čim mreže budu spremne. Preko 40 posto ih kaže da će biti potrebna cijela nova klasa uređaja koji prate 5G brzine.

Korisnici neće nužno platiti više za mobilni širokopojasni pristup samo zato što se isporučuje preko 5G mreže. Veći potencijal za zaradu mora doći od istinske dodane vrijednosti za korisnike. Nove usluge će imati bitnu ulogu, zajedno sa slučajevima upotrebe koji pokazuju dobrobiti 5G. Možda je i potreban neki fantastičan uređaj, ali dugoročno će korisnicima trebati nekoliko briljantnih trenutaka iz usklađenog ekosustava proizvođača uređaja i čipova, stvaratelja aplikacija i pružatelja usluga da bi se stvarno pokazao potencijal 5G tehnologije.

Iskrenost u vezi 5G s ranim korisnicima

Uspjeh 5G će ovisiti o njegovoj privlačnosti među takozvanim 5G predvodnicima koji čine 14 posto globalnih korisnika pametnih mobilnih uređaja. Taj tehnološki potkovan segment korisnika ima visoka očekivanja od 5G. Promidžba nove tehnologije će zahtijevati posebnu pažnju kako bi se dobilo najviše od ranog puštanja u promet. Ericssonova studija je pokazala da se više od polovine globalnih korisnika, posebno rani korisnici, slaže da su 3G usluge oglašavane kao 4G usluge, prije no što je 4G bio šire dostupan te očekuju da će se isto dogoditi i s 5G.

Puštanje u promet 5G bi trebalo biti postupno, uključujući redovna poboljšanja kapaciteta sadašnjih 4G mreža kroz određeno vremensko razdoblje. Postupni pristup će operatorima omogućiti da s poboljšanjima idu korak po korak te da se finalno usredotoče na nove usluge koje 5G omogućuje, što je bolje nego promidžba 5G kao samostalne tehnologije koja bi mogla uzrokovati konfuziju.

Podijeli: