Prema podacima Eurostata za prošlu 2021. godinu o korištenju online trgovine, e-bankinga i društvenih mreža može se zaključiti kako se u administrativnim regijama Europe u kojima se Internet koristi za online trgovinu i bankarstvo manje koriste društvene mreže i obrnuto, u regijama gdje su društvene mreže popularnije korisnici manje koriste e-shopping i e-banking,

e-shopping

U 2021. godini oko 67 % stanovništva EU -a (od 16 do 74 godine starosti) kupilo je/naručilo robu ili usluge putem interneta tijekom 12 mjeseci prije istraživanja. Taj je udio dosegao vrhunac od 93% u tri nizozemske regije (Drenthe, Utrecht i Zeeland). Općenitije, postojala je vrlo velika tendencija korištenja e-trgovine u svim preostalim nizozemskim regijama osim u jednoj (iznimka je Limburg), svim danskim regijama, svim osim u dvije švedske regije, dvije od tri irske regije i Corse (Francuska).

Bugarske regije Yugoiztochen i Severen Tsentralen imale su najniži udio ljudi koji su koristili internet za kupnju robe ili usluga putem interneta (26% odnosno 27%, 2021. godine).

-- tekst se nastavlja nakon oglasa --

 

e-banking

U međuvremenu, oko 58% stanovništva EU-a koristilo se internetom za bankarstvo tijekom tri mjeseca prije istraživanja. Najmanje 90% ljudi koristilo se internetskim bankarstvom u svakoj regiji Danske, Finske (nema dostupnih podataka za Åland), kao ni u 8 od 12 regija u Nizozemskoj. Regija glavnog grada Finske Helsinki-Uusimaa imala je najveći udio internetskog bankarstva (96%). Svaka regija Bugarske i Rumunjske (osim regija glavnog grada Yugozapaden i Bucureşti-Ilfov) prijavila je manje od jedne četvrtine (25%) svih ljudi koji koriste internet bankarstvo; to je također bio slučaj za Kentriki Elláda u središnjoj Grčkoj.

U Hrvatskoj 61% stanovništva koristi društvene mreže što je više od prosjeka EU, a postotak korisnika online bankarstva i online trgovine je niži od prosjeka EU

Društvene mreže

Jedna od najčešćih aktivnosti na internetu bilo je sudjelovanje u društvenim mrežama, primjerice korištenjem Facebooka, Instagrama, TikToka ili Twittera. U 2021. godini gotovo tri petine (57%) stanovništva EU-a sudjelovalo je u društvenim mrežama tijekom tri mjeseca prije posljednjeg istraživanja. Stopa sudjelovanja mladih u dobi od 16 do 29 godina (83%) bila je gotovo četiri puta veća od odgovarajuće stope za starije osobe u dobi od 65 do 74 godine (23%).

U 2021. godini bilo je 19 regija diljem EU-a u kojima je najmanje tri četvrtine stanovništva u dobi od 16 do 74 godine sudjelovalo na društvenim mrežama.

21 regija u kojima je manje od 45% ljudi sudjelovalo u društvenim mrežama nalazila se isključivo u Njemačkoj i Francuskoj. Nekoliko od njih okarakterizirano je kao pretežno ruralna ili najudaljenija područja. Sudjelovanje u društvenim mrežama bilo je posebno nisko u istočnonjemačkim regijama Thüringen, Brandenburg, Mecklenburg-Vorpommern i Sachsen-Anhalt (svaka od njih imala je udio u rasponu od 34 do 37%) te u najudaljenijim regijama La Réunion (35 %) i Guadeloupe (36 %) u Francuskoj.

Podijeli:

 

 

Vezane objave