Toutiao, jedan od vodećih proizvoda kineskog tehnološkog giganta ByteDance Inc., svojevrsni je križanac news feeda, YouTubea i TechMemea, odnosno mješavina sadržaja koji uključuje vijesti, kratke videozapise, pa naknadno dodane i knjige i igre. U Kini ima preko 120 milijuna korisnika koji ga koriste svaki dan. Izvan Kine je uglavnom potpuno nepoznat i teško da će se prilagoditi tržištima izvan Kine. No, njegova je specifičnost što je preokrenuo model poslovanja društvene mreže jer sadržaj sam stvara na osnovu ulaznih podataka algoritmima umjetne inteligencije.

Toutiao nema šanse izvan Kine ali je neizbježan njegov poslovni model

Takav model, unatoč tome što Toutiao najvjerojatnije neće imati kao aplikacija ni približan uspjeh kakav je postigao u Kini, ukazuje na neminovnost stvaranja sadržaja pomoću umjetne inteligencije. Koji će modeli stvaranja sadržaja pomoću umjetne inteligencije zaživjeti na zapadnim tržištima ostaje tek vidjeti. To će umnogome zavisiti i od raspoloživosti podataka te načina reguliranja njihovog korištenja.

Bytedance je osnovan u ožujku 2012. godine u Pekingu za inoviranje s umjetnom inteligencijom, posvećen optimizaciji povezanosti ljudi s informacijama, kao i promicanju stvaranja sadržaja i komunikacija. Bytedance posjeduje niz proizvoda popularnih prije svega u Kini, uključujući Topbuzz, Flipagram i niz UGC kratkih video aplikacija. Bytedance je 2016. osnovao AI laboratorij, koristeći opsežne i složene skupove podataka za provođenje vrhunskog istraživanja umjetne inteligencije. Toutiao, najveća AI platforma za stvaranje sadržaja u Kini, koja nudi prilagođene preporuke sadržaja svakom korisniku na temelju njihovih interesa, njegov je najvažniji proizvod.

Toutiao je zahvaljujući prodornosti tehnologije umjetne inteligencije i specifičnim okolnostima na kineskom tržištu u prve četiri godine postojanja ostvario unačajno veći rast u odnosu na druge internetske platforme

Dvije sekunde za stvaranje vijesti

Toutiao, čiji naziv dolazi od kineskog Jinri Toutiao (u prijevodu današnji naslovi), je, u stvari, zanimljiv utoliko što nema nikakav ekplicitni korisnički unos sadržaja. U suštini se razlikuje od svih zapadnjačkih društvenih mreža utoliko što se ne oslanja na korisnički sadržaj nego na njegovo strojno stvaranje (strojno učenje, umjetna inteligencija).

Do prvih koraka u stvaranju sadržaja pomoću umjetne inteligencije sadržaj je bio isključivo ljudski proizvod. Toutiao je to promijenio. Sve je započelo s Xiaomingbotom, umjetnom inteligencijom. Njeno lansiranje dogodilo se tijekom Olimpijskih igara 2016. godine. Koristila se za objavljivanje priče o glavnim događajima na Igrama. Snažna računala i brojni algoritmi izbacivali su gotove priče za otprilike samo dvije sekunde nakon završetka događaja.

primjer kreiranja vijesti umjetnom inteligencijom za vrijeme Olimpijskih igara 2016. godine

Toutiaoov bot je tada počeo raditi izvorne vijesti, znatno brže objavljujući informacije o izabranim događajima na Olimpijskim igrama od tradicionalnih medija. Pri tome su članci napisani algoritmima dostizali su u Kini u prosjeku veći broj čitatelja u odnosu na, naravno, skuplje, objave koje su pisali novinari u redakcijama.

Kasnije su se informacije stvarane Toutiaoovim algoritmima personalizirali za svakog korisnika te time dobivali još veću prednost. Pri tome je u počecima bio usmjeren na Kinezima izrazito popularne teme kao što su tračevi o slavnim osobama, pop kultura i članci o životnim  stilovima.

Toutiao u odnosu na druge društvene mreže značajno duže zadržava korisnike na svojoj stranici

Prilagođavanje svakom korisniku

Mjesec dana nakon lansiranja, Toutiao je postao personalizirani agregator vijesti za korisnike.  Aplikacija je ažurirana skoro svaki tjedan tjedno tijekom prve godine. Popularnost koju je stekla kod Kineza pokazuju i podaci da prosječan korisnik provede više od 74 minute u Toutiaou što je više nego što prosječni korisnik potroši na Facebooku, i više nego dvostruko više nego na Snapchatu. Više od polovice vremena korisnici platforme provode gledajući kratke videozapise. Toutiaou dnevno dodaje više od 10 milijardi video zapisa.

Jedna od prednosti poslovne strategije Toutiaoua je što su njegovi autori od samog početka analizira ponašanje korisnika, od izbora sadržaja, vremena provedenog na određenoj temi, dobu dana kada su korisnici aktivni, njihovom komentiranju, različitim interakcijama sa sadržajem… Pri tome je važno da ništa od podataka koji se analiziraju korisnici ne trebaju sami unositi.

Toutiaov poslovni model s kreiranjem sadržaja umjetnom inteligencijom  već je počeo utjecati i na društvene mreže u SAD. Facebook i Twitter ključni su izvori za konzumaciju vijesti u SAD ali i cijelom zapadnom dijelu svijeta. Iz Googlea su već najavili kako će značajnije povećati umjetnu inteligenciju kako bi što bolje pokazao svojim korisnicima informacije koje će im biti najrelevantnije i najzanimljivije.

Podijeli:

 

Vezane objave