postotak poduzeća koja su prodavala online u članicama EU

Prošle je godine 16 posto poduzeća (s najmanje deset zaposlenih) u Europskoj uniji (EU) primilo narudžbe putem interneta, navodi Eurostat. U prodaju putem interneta Eurostatova statistika obuhvaća prodaju potrošačima odnosno fizičkim osobama i prodaju drugim poduzećima.

Udio poduzeća u EU-u koja nude prodaju putem interneta povećao se s 12 posto u 2010. godini na približno 16 posto 2014. godini te je od tada relativno stabilan.

Među poduzećima u EU-u koja su 2016. nudila prodaju putem interneta gotovo su sva (97 posto) prodavala u vlastitoj zemlji, dok ih je manje od polovice (44 posto) prodavalo kupcima u drugim državama članicama EU-a, a nešto više od četvrtine (28 posto) kupcima izvan EU-a.

Online prodaja pogodna je tvrtkama za širenje tržišta izvan nacionalnih granica i pronalaženje kupaca (tvrtki ili potrošača) bez obzira na njihov zemljopisni položaj. Europska komisija nastoji stvoriti digitalno jedinstveno tržište u kojem je e-trgovina među zemljama članicama profunkcionirala bez većih poteškoća već iduće 2018. godine.

Da to neće biti lako postići pokazuju sadašnji Eurostatovi podaci. Naime, skoro 2 od 5 poduzeća u EU u prodaji preko internetu u druge zemlje članice EU-a u 2016. godini imali su nepremostive poteškoće, osobito zbog troškova isporuke ali i jezičnih prepreka.

Od zemalja članica EU-a 2016. godine prodaja putem interneta koristila je oko četvrtine poduzeća u Irskoj (26%), Švedskoj (25%) i Danskoj (24%), slijede Nizozemska (22%) i Belgija (21% ). Na suprotnoj strani ljestvice, prodaja na mreži odnosila se na 10 poduzeća ili manje u Rumunjskoj (7%), Bugarskoj i Poljskoj (9%), Italiji i Latviji (10%). Hrvatska po tim podacima nije među najlošijim zemljama, naime nalazi se na 17 mjestu, njen je postotak za skoro 2 posto manji od prosjeka EU.

online prodaja po zemljama kupcima izvan EU

Kada je u pitanju prekogranična internet prodaja unutar EU u tome su najbolja poduzeća na Cipru i u Austriji. Ni tu hrvatska poduzeća nisu među lošijima, Hrvatska je na 12 mjestu od 28 članica EU.

Poduzeća na Cipru koja su prodavala izvan nacionalnih granica je najviše, njih 71%, slijede poduzeća u Austriji (69%), iza njih su poduzeća u Luksemburgu (61%), Litvi (57%), Italiji, Grčkoj i Malti (u obje države po 55%).

Najmanje produzeća koja su prodavala robu i usluge preko interneta izvan nacionalnih granica je u Finskoj (24%), u Rumunjskoj (28%), te Danskoj (30%) i Švedskoj (33%).

Kada je u pitanju internet prodaja izvan Europske unije opet je najbolji Cipar, jedina članica EU u kojoj je preko polovice poduzeća prodavalo online izvan granica Unije, njih 62%, slijede Malta (44%), Irska (41%), Portugal (40%), Grčka i Austrija (po 39%).

prepreke online prodaje

Kada su u pitanju prepreke online prodaje izvan nacionalnih granica u EU na prvom je mjestu dostava, odnosno cijena dostave i ostale prekogranične prepreke. 59% EU poduzeća koja su zaprimila narudžbe preko interneta tijekom 2016. godine nisu imale poteškoćama za dostavu u druge zemlje članice EU. Međutim, skoro 4 od 10 (38%) prijavilo je različite vrste problema. Na prvom mjestu su visoki troškovi isporuke ili vraćanja proizvoda zbog oštećenja tijekom prijevoza (27%), tehničke prepreke kao što su nedostatak znanja stranih jezika (13%) ili prilagodba označavanja proizvoda zakonodavstvu zemlje u kojou se dostavlja roba (9%), drugih prepreka kao pritužbi na kvalitet proizvoda ili drugih nezadovoljstva kupaca (12%).

Eurostatova statistika online prodaje u članicama EU

Podijeli:

 

Vezane objave