Europske male tvrtke srljaju u AI bez osnovnih digitalnih alata
Blizu pola malih i srednjih poduzeća svakodnevno koristi AI alate, ali samo dio njih implementira digitalno računovodstvo, video konferencije, analizu podataka ili digitalno upravljanje dokumentima.
Većina europskih malih i srednjih poduzeća daje prioritet sustavima umjetne inteligencije u odnosu na osnovne digitalne alate u svojim tvrtkama, dok veće tvrtke ulažu u ključne digitalne sustave, pokazali su rezultati nedavno dovršene studije.
Dok velike korporacije postupno usvajaju softver umjetne inteligencije i povećavaju ulaganja, malim poduzećima diljem Europe često nedostaje relevantne stručnosti i digitalne infrastrukture. Tvrtke se okreću ovoj tehnologiji kako bi automatizirale zadatke i smanjile troškove u cijelosti, što rezultira otpuštanjima koja potresaju cijele industrije.
Istraživanje, koje je provela francuska fintech tvrtka Qonto, otkrilo je kako 46 posto europskih malih i srednjih poduzeća svakodnevno koristi alate umjetne inteligencije poput ChatGPT-ja, ali samo dio njih implementira digitalno računovodstvo, video konferencije, analizu podataka ili digitalno upravljanje dokumentima. Ova nedosljednost uzrokuje paradoks koji bi mogao ugroziti budućnost europske gospodarske okosnice, kažu u Qontu.
Studija je provedena zajedno s istraživačkom tvrtkom Appinio nakon intervjua s 1600 viših donositelja odluka u Francuskoj, Njemačkoj, Italiji i Španjolskoj. Dvije od pet tvrtki osjećaju se nespremnima za digitalnu transformaciju, što predstavlja 10 milijuna tvrtki diljem Europe. Njemačka se ističe sa 76 posto tvrtki koje se osjećaju dobro pripremljenima, dok se Francuska bori s gotovo polovicom koja se osjeća nedovoljno opremljenom.
Smanjenje regulatornog opterećenja u Njemačkoj, rješavanje nedostatka vještina u Španjolskoj i prevladavanje kulturnog otpora u Francuskoj mogli bi ojačati konkurentnost u odnosu na bolje opremljene suparnike koji sve više koriste umjetnu inteligenciju za smanjenje troškova i pojednostavljenje poslovanja.