Isporuke pametnih telefona u Europi pale su 11%
Isporuke pametnih telefona u Europi pale su 11% na godišnjoj razini u trećem tromjesečju 2023. godine (Q3 2023), navodi se u najnovijem izvješću službe za praćenje tržišta tvrtke Counterpoint Research. Zapadna Europa pala je za 8%, što ukazuje na lagani oporavak od pada od 14% u prethodnom tromjesečju (Q2 2023). Međutim, Istočna Europa smanjila se za 15% zbog stalnih gospodarskih i geopolitičkih izazova.
U trećem tromjesečju 2023. godine zabilježena je najniža isporuka pametnih telefona u Europi u trećem tromjesečju još od 2011. godine. Unatoć tomu, neki proizvođači uspjeli su se učvrstiti na tržištu, poput Transsionovih marki TECNO i Infinix (osobito u Rusiji), dok HONOR dobro stoji u zapadnoj Europi. Tržišni udjeli najvećih proizvođača nisu se mijenjali, samo se kineski proizvođači izmjenjuju u svojim udjelima. Appleova serija iPhone 15 i Samsungove pete generacije sklopivih uređaja ublažila su pad udjela najvećih proizvođača. Ukupno gledano, stopa pada isporuka pametnih telefona u Europi usporava i, premda se još ne očekuje povratak na rast, optimizam u dobar završetak godine je prisutan.
Udjeli
Samsung je pao 15% na godišnjoj razini i dosegao najnižu isporuku u trećem tromjesečju od 2011. godine. Pad je ublažen lansiranjem njegovih novih sklopivih uređaja. Apple je dosegao svoj najveći udio u trećem tromjesečju od 24% unatoč padu od 3% na godišnjoj razini i najnižim isporukama u trećem kvartalu od 2014. godine. Xiaomi je u trećem tromjesečju 2023. godine pao za 13%, ali je ostao vodeći igrač u istočnoj Europi, osvojivši 35% tržišta. HONOR je bio jedini brend među prvih pet koji je rastao na godišnjoj razini, približavajući se razinama prije odvajanja od Huaweija i ulaska u prvih pet. Vjerojatno će preuzeti tržišni udio od drugih kineskih proizvođača (kao što je OPPO). Transsion brendovi TECNO i Infinix porasli su u regiji, s rastom od 192%, odnosno 518%, pri čemu je Rusija primarno tržište za oba proizvođača. Neizvjesnosti OPPO -a u regiji odrazile su se na njegove isporuke, koje su pale 23% na godišnjoj razini. Međutim, istočna Europa ograničila je regionalni pad marke s rastom od 27%.