Cilj je postati one-stop-shop: tvrtka od koje će korisnici moći kupiti sve tehnologije koje su im potrebne za poslovanje na jednom mjestu

sasa-obajdin-veracomp

Posljednji put smo razgovarali prije dvije godine – što se dogodilo u Veracompu od tada do danas?

Tada smo najavili agresivni rast kao novi distributer s dodanom vrijednošću u regiji Adriatic – i to se, zapravo, dogodilo. U prvoj godini ostvarili smo očekivane prihode, a tijekom 2015. godine dogodila se eksplozija rasta poslovanja. Otvorili smo ured u Srbiji i pojačali ured u Sloveniji. Dobili smo ugovore o distribuciji s nekoliko novih dobavljača tehnologija. Sve to za posljedicu je imalo dvoznamenkasti rast prihoda.

Koliki je taj prihod danas?

Tijekom 2015. godine rasli smo više od 200 posto (preciznije: 2,3 puta) u odnosu na 2014., a u ovoj godini očekujemo daljnji rast poslovanja i prihoda od barem dodatnih 60 do 70 posto, u odnosu na godinu dana ranije.

Što su generatori tog eksplozivnog rasta?

Prvo, proširili smo se na nova tržišta. Osim toga, narasla je potražnja za postojećim tehnologijama. Sljedeći generator rasta bilo je stalno dodavanje novih distribucija. Svake godine dodajemo tri do četiri nove distribucije.

Izdvojite nam jednu od tih distribucija. Koja će biti najvažnija za vaše poslovanje?

Nama su sve naše distribucije jednako važne. U budućnosti mnogo očekujemo od distribucije tehnologija i rješenja tvrtke Hewlett Packard Enterprise, s kojom smo krenuli prije nekoliko tjedana. Do sada smo u svojem portfelju imali pretežno tehnologije za informatičku sigurnost, a HPE ima mnogo širi portfelj proizvoda koji se komplementarno uklapa u dosadašnju ponudu. Pri ostvarenju te suradnje radilo se o zadovoljavanju poslovnih potreba s obje strane. HPE je tražio regionalnog distributera s dodanom vrijednošću, a nama je trebao dobavljač poslužiteljskih i mrežnih tehnologija, kao i tehnologija za pohranu podataka, koji je široko prepoznat na našem tržištu. Mi smo, kao tvrtka, fokusirani na pružanje kvalitetnih tehnoloških servisa našim partnerima. To je ono što smatram našom glavnom prednošću, ali i nova vrijednost koju donosimo HPE-u.

Koliko Veracomp, u postotku prihoda, ulaže u marketing?

To je dobro pitanje, ali na koje nije jednostavno dati precizan odgovor. Naš plan marketinga uključuje planove dogovorene s proizvođačima, ali i planove marketinga vlastite tvrtke. Svaki dobavljač je specifičan i ima svoje potrebe, pravila i ciljeve. Isto tako, bitan je faktor radi li se o prepoznatom tržišnom imenu ili uvođenju novog proizvođača na tržište. U svakom slučaju, marketing nam je bitan, što dokazuje i činjenica da smo proširili naš marketinški tim.

Je li, i koliko godina, neizvjesnog političkog življenja u Hrvatskoj utjecalo na vaše poslovanje?

Srećom, nismo imali negativnih posljedica od toga. Glavni razlog sam već naveo: širenje poslovanja na druge zemlje i diversifikacija ponude na nove dobavljače tehnologija, ono je što nas je spasilo od zastoja na domaćem tržištu.

Kakvi su planovi za sljedeću godinu?

Daljnji rast poslovanja, pri čemu mnogo očekujemo od suradnje s HPE-om. S druge strane, očekujemo nastavak rasta potražnje za sigurnosnim rješenjima. Ako na to dodamo telekomunikacijska rješenja, kao i druga rješenja za podatkovne centre, dobivamo kompletnu ponudu kvalitetnih tehnoloških rješenja i usluga za naše partnere. Tako ostvarujemo svoj cilj, a to je objedinjena ponuda tehnološki naprednih IT infrastrukturnih rješenja i usluga.

Riječ-dvije o konkurenciji?

Konkurencija na hrvatskom informatičkom tržištu, a to vrijedi i za sve ostale zemlje u regiji u kojima poslujemo, snažna je i sve je jača. Do sada su nam izravni konkurenti bili distributeri s dodanom vrijednošću, a sada su nam konkurencija svi distributeri informatičkih tehnologija. U segmentu dodane vrijednosti glavni suparnik nam je RRC, koji ima dosta snažnih tehnoloških marki u svojoj ponudi. U drugom dijelu ponude sada su nam konkurenti M SAN u Hrvatskoj, Comtrade u Srbiji te DISS U Sloveniji. To su tvrtke s velikim prometom i visokoorganiziranim logistikama, s mnogo zaposlenih i s dosta partnera. Njima ćemo konkurirati drukčijim poslovnim modelom, pozornim odabirom specijaliziranih rješenja “Gartner-Leader”, koja se međusobno nadopunjuju, i s još nekim idejama kojima ćemo ih, nadam se, iznenaditi.

Podijeli: