Krešimir Mlinarić, direktor Adacte Hrvatska

Adacta, dio grupacije BE-terna, vodeći partner Microsoft Dynamicsa, Qlika i Cornerstona u regiji i jedan od vodećih u Europi, u utorak 22. listopada u Zagrebu održao je 8. Adacta godišnji susret na kojem okuplja ključne partnere te predstavnike iz domaće i regionalne ICT zajednice. Tema ovogodišnjeg susreta bila je Intelligent business, koncept koji objedinjuje ICT novosti i tehnološke trendove u poslovanju s općenitim poslovnim temema vezanim uz društvo, ljudski potencijal, inovativnost i transformaciju poslovanja u dobu umjetne inteligencije. U prijepodnevnom dijelu konferencije održana su keynote predavanja.

U izlaganju „Intelligent business with Adacta and BE-terna“, direktor Adacte Hrvatska Krešimir Mlinarić naglasio je važnost sveobuhvatnog, multidisciplinarnog pristupa današnjem poslovanju.

Mlinarić je naveo podatke iz godišnjeg izvješća World Roboticsa, koje pokazuje kako je prodajna godišnja vrijednost robotske industrije u 2018. godini iznosila 16,5 milijardi američkih dolara. Broj prodanih jedinica je također bio rekordan i iznosio je 422.000. Prosječna vrijednost robota je 39.000 dolara, čime možemo zaključiti, rekao je Mlinarić, da je tehnologija ušla duboko u komercijalnu fazu. Najviši postotni rast, od čak 23%, zabilježen je u segmentu cobota (kolaboracijskih industrijskih robota), odnosno robota koji su dizajnirani da dijele radni prostor s ljudima.

Stalno usavršavanje uvjet ostanka na tržištu rada

Prema istraživanju analitičke kuće McKinsey, 45% svih aktivnosti na tržištu rada može biti zamijenjeno već dostupnom tehnologijom, ali svega 5% radnih mjesta može biti u potpunosti automatizirano. Iako samo 5% poslova može u potpunosti biti automatizirano, studija pokazuje da 60% poslova može automatizirati 30% ili više njihovih osnovnih aktivnosti. Stoga, budućnost rada nije crna, manji broj poslova će nestati, neki će nastati, no svi poslovi će se transformirati, zaključio je Mlinarić dodavši kako je cjeloživotno učenje i konstantno ulaganje u znanje i kompetencije presudno za uspjeh na tržištu rada.

Mlinarić je naveo kako su promjene u IT industriji brže no u ostatku industrija, jer IT industrija stvara i pokreće tehnološke trendove. Prema podacima iz 2016. prosječan broj robota u Hrvatskoj je 6, a u svijetu čak 74 na 10.000 zaposlenika – po čemu se vidi da Hrvatska zaostaje te kako postoji puno prostora za rast i napredak. Izlaganje je Mlinarić završio objavom o strateškom partnerstvu s kompanijom BE-terna. Kroz sinergiju s kompanijom BE-terna fokus će ostati na regionalnom tržištu, ali se otvara globalni potencijal i daljnje mogućnosti rasta.

Nagli rast podataka

U predavanju Intelligent business of the future – artificial and natural, Igor Pavleković iz Microsofta govorio je o konceptima poslovanja budućnosti. Premda je budućnost načelno teško predvidljiva, no ono što je jasno je da će se tehnologija u poslovanju značajno promijeniti u odnosu na današnju, smatra Pavleković. Prema istraživanju analitičke kuće IDC, količina podataka koje generiramo do 2025 će porasti 10 puta, a IoT tržište povezivih uređaja će do 2020 biti vrijedno 1,29 trilijuna dolara. Analitička kuća Deloitte kaže kako će do 2020. godine 82% organizacija koristiti neki vid umjetne inteligencije u poslovanju.

Igor Pavleković iz Microsofta

Chief Digital Officer iz A1 Ivan Skender na primjeru te kompanije pokazao je kako je investiranjem u kulturu Agile kompanija A1 u posljednje dvije godine prošla uspješnu transformaciju u digitalnu kompaniju. Proces digitalne transformacije uspješno je proveden zahvaljujući promjenama u digitalnom iskustvu, digitalnim procesima i operacijama te digitalnim vještinama i kulturi. Napomenuo je kako A1 budućnost poslovanja vidi u razvoju digitalne akademije, novog vodstva, otvaranja novih radnih mjesta te fleksibilnim modelima rada. Posebno je naglasio kako su u A1 krajem prošle godine pokrenuli projekt fleksibilnih oblika rada Flexerica, koji zaposlenicima kompanije omogućuje rad u fleksibilnom radnom vremenu, ali i fleksibilno mjesto rada. Skender vjeruje kako će ovtim modelom kod zaposlenika potaknuti jaču produktivnost i bolju ravnotežu privatnog i poslovnog života.

U predavanju Digital Agenda for Regional FMCG Multinational, stariji izvršni direktor u Atlantic Grupi Mladen Pejković predstavio je digitalnu agendu Atlantic Grupe. Pejković je istaknuo kako je u 2018. značajno porasla potrošnja. U najvećoj je mjeri taj porast može se pripisati izdavanju malih potrošačkih kredita, koje su generirali bankovni sustavi umjetne inteligencije. Stoga je, zaključuje Pejković, hrvatski gospodarski razvoj izravno povezan s umjetnom inteligencijom.

U prvoj fazi razvoja i provedbe digitalne agende, Pejković ključnim smatra postaviti kvalitetnu bazu – infrastrukturu, mrežu i sigurnost. U drugoj fazi valja uključiti sve segmente poslovanja: nabavu, logistiku, prodaju, marketing, ljudske resurse, financije i ostale. „Radite na čvrstim temeljima, koristite jasne prioritete, izbjegavajte primjere koji će biti avanturistički. Radite dugoročno, a kako je sve povezano, digitalizirajte – sve,“ savjetuje Pejković.

Hiperpersonalizirano bankarstvo

Michael Mueller iz Raiffeisenbank Austria govorio je o korisničkom iskustvu koje donosi usavršavanje u organizaciji, kulturi, podacima i tehnologiji. Naveo je kako zadnjih godina u Europi jačaju nove generacije bankarskih organizacija, te na primjerima WeChata i Alipaya zaključuje kako tehnologija snažno ulazi u bankarstvo, što rezultira potpuno otvaranjem novih, tehnološki moćnih fin­­­tech startupa, a istovremeno ulaskom klasičnih banaka u digitalni svijet. Mueller je naglasio kako u RBA promatraju, suosjećaju, personaliziraju te se, u konačnici, angažiraju. Fragmentirani podaci u naslijeđenim rješenjima najveća su prepreka u stvaranju besprijekornog, jedinstvenog iskustva, utvrdio Mueller te dodao kako sada sve postaje osobno te kako se nalazimo u dobu hiperpersonalizacije. Percepcija budućnosti RBA vodi u tri smjera: što se radi, tko radi i kako radi. Ulaganje u timove i jačanje talenata napravit će razliku, smatra Mueller. Naveo kako napori banke idu u smjeru pronalaženja novih načina poslovanja, šireg razumijevanja, promjenama u fizičkoj okolini, novim članovima tima s novim pogledima te općenite promjene u paradigmi uloge banke. U travnju 2018, banka je imala 1 Agile tim, 7 do kraja 2018, a do kraja ove godine imat će čak 12 Agile timova.

Michael Mueller iz Raiffeisenbank Austria

Kraći životni vijek kompanija

Prijepodnevni dio konferencije zaključio je Matjaž Fajfar, direktor Adacta Srbija, koji je održao izlaganje na temu inteligentnog poslovanja u nadolazećim 20-im i 30-im godinama. Fajfar je na primjeru najuspješnijih svjetskih kompanija pojasnio kako razmišljaju u Adacti i što kompanija planira raditi u narednih 20 godina kako bi klijentima isporučila najbolja poslovna rješenja.

U predavanju The Winners of the 20ies, Fajfar je ponovio kako će četvrta industrijska revolucija, ona digitalna, biti fundamentalna i promijenit će naše živote. U digitalnom svijetu imamo podatke o potražnji, a očekivanja naših kupaca će se mijenjati. Fajfar smatra da uspješnu kompaniju ne definira samo ono što radi, već i kako radi. Napori menadžmenta u smjeru Customer Success managementa ispravni su i svakako u njih treba investirati.

Fajfar je rekao kako najbolje kompanije kontinuirano preispituju sebe i investiraju u talente. Životni vijek kompanija se skraćuje – prosječni životni tvrtke 1958. godine bio je 60 godina, a 2018. tek 15 godina. Razvoj tehnologije i tehnološke promjene jedan su od ključnih pokretača tog trenda.

U poslijepodnevnom dijelu konferencije održana su paralelna tehnička predavanja s uvidom u tehnološke novitete i trendove, ali i studije slučaja, uspješne priče i iskustva.

Podijeli:

Vezane objave