Nova pravila za vozila u Europskoj uniji, usvojena u Europskom parlamentu kao privremeni sporazum, zahtijevat će uvođenje gotovo 30 različitih sigurnosnih značajki ili tehnoloških sustava u nova vozila različitih tipova. Privremeni sporazum još trebaju potvrditi veleposlanici država članica (Coreper), a 2. travnja Odbor za unutarnje tržište i zaštitu potrošača. Potom će se konačno odobriti Parlamentu i Vijeću ministara EU-a.

Većina tehnologija postat će obvezna u svibnju 2022. godine za nove modele (automobile koji još nisu dizajnirani) i od svibnja 2024. godine za postojeće modele.

Sustav inteligentne pomoći u brzini (ISA) mogao bi, kako se procjenjuje, smanjiti broj poginulih na cestama EU-a za čak 20%. “ISA će vozaču pružiti povratne informacije, temeljene na kartama i promatranju prometnih znakova, uvijek kada se prekorači ograničenje brzine. To ne samo da će sve učiniti sigurnijim, nego i pomoći vozačima da izbjegnu prebrzu vožnju ”, naglasila je izvjestiteljica Europskog parlamenta o novom zakonu o sigurnosti na cestama Róża Thun (EPP, Poljska).

Ostali napredni sustavi za spašavanje koji će se uvesti u nova vozila uključuju: automatsko prekidanje u slučaju nužde, upozorenje za odvlačenje pozornosti vozača, čuvanje u hitnim slučajevima, sustav za otkrivanje unazad, olakšavanje instalacije alkohola i signal za zaustavljanje u slučaju nužde.

Na zahtjev Europskog parlamenta, sva vozila bit će opremljena s uređajima za snimanje podataka o događajima, koji će pohraniti kritične podatke vezane uz sudar nekoliko sekundi prije sudara. Oni će pružiti ključne informacije za analizu nesreća i smanjenje nesreća u budućnosti.

Poboljšana ispitivanja sudara i vjetrobranska stakla

Nova pravila također poboljšavaju zahtjeve pasivne sigurnosti, uključujući testove sudara (prednji i bočni), kao i vjetrobranska stakla za ublažavanje ozbiljnosti ozljeda pješaka i biciklista. Homologacija guma također će se poboljšati za ispitivanje istrošenih guma.

Kamioni i autobusi sigurniji za bicikliste i pješake

Kamioni i autobusi morat će biti projektirani i izgrađeni kako bi ranjivi sudionici u prometu, kao što su biciklisti i pješaci, bili vidljiviji vozaču (tzv. “Izravna vizija”). Sva velika vozila također će biti opremljena naprednim značajkama, kao što su upozorenje na sudare pješaka i biciklista i informacijski sustav za mrtve točke. Tehnologija izravnog vida trebala bi se primjenjivati ​​od studenog 2025.

Podijeli:

Vezane objave