U digitalizaciji društva vodstvo mora imati privatni sektor. Cilj javnog sektora je ostvariti ideal: bezkontaktnu internetiziranu državnu upravu

Konferencija Hrvatske udruge poslodavaca - Digitalna R(e)volucija
Martina Dalić, potpredsjednica Vlade i ministrica gospodarstva, poduzetništva i obrta

Konferencija Digitalna (R)evolucija, koju je organizirala Hrvatska udruga poslodavaca, okupila je u kongresnom centru (dvorani Globus) zagrebačkog Velesajma više od 300 sudionika – poduzetnika, ponajviše iz informatčkog sektora, predstavnika većih hrvatskih tvrtki, državnih službenika, novinara i ostalih, temom zainteresiranih namjernika.

Glavna je poruka konferencije da Hrvatska nužno i što prije mora provesti digitalnu transformaciju društva i poslovanja kako bi se još više približila svjetskim trendovima i time osigurala jači razvoj i konkurentnost.

“Hrvatska je u digitalizaciji na početku i na žalost na 24. mjestu od 28 zemalja EU-a prema putu ka digitalnom društvu, no sve se više i kod nas  shvaća i prepoznaje da je digitalna transformacija društva i poslovanja  prvorazredna tema svih sektora te prilika i alat za promjenu, ali i otvaranje novih poslova i novih vrsta radnih mjesta. Zato upravo u tom procesu i  u području tehnologije privatni sektor ne mora čekati neku  imaginarnu vodeću ulogu države nego u tome biti lider, a država treba  osigurati uvjete za dalji razvoj infrastrukture širokopojasnog, brzog Interneta, uklanjati administrativne prepreke za ICT sektor, dati doprinos obrazovanju za budućnost te olakšavati poslovanje tvrtki, na način da odnose s državnom upravom svede na odnose sa što manje kontakta uživo, a sve više putem Interneta”, izjavila je Martina Dalić, potpredsjednica Vlade  i ministrica gospodarstva, poduzetništva i obrta, u svom uvodnom govoru.

Ubrzanje uvođenja digitalnih javnih usluga jedan je od prioriteta Vlade koja je utemeljila i poseban Središnji državni ured za digitalno društvo  na čijem čelu je Marijan Lalić, informatičkoj javnosti poznat kao jedan od  naših vodećih stručnjaka za tehnologije podatkovnih centara.

Markus J. Beyrer

Drugi uvodničar konferencije, glavni direktor organizacije BusinessEurope (Europska udruga poslodavaca) Markus J. Beyrer, naglasio potrebu što bržeg  postizanja jedinstvenog digitalnog tržišta u Europskoj uniji, koja u digitalnoj transformaciji zaostaje za Azijom i SAD-om. Digitalno jedinstveno tržište bi moglo dodati četiri posto gospodarskog rasta EU, do 2020. godine. Međutim, tek 1,7 posto europskih tvrtki spremno je za potpunu digitalizaciju dok ih čak 40 posto u tome  zaostaje. Prema Beyreru, procesi kasne zbog različitih politika članica EU-a prema digitalizaciji, kao i zbog različitih stupnjeva razvoja širokopojasnog Interneta kao temeljne infrastrukture digitalne transformacije. “Kreatori nacionalnih politika moraju digitalnoj transformaciji pristupiti holistički i uključiti je u sve buduće nacionalne inicijative“, poručio je, uz ostalo, Beyrer.

Na konferenciji je predstavljeno i istraživanje „Digitalni indeks
hrvatskog gospodarstva“ koje je konzultantska tvrtka A.T. Kearney provela u suradnji s HUP-om u više od 200 hrvatskih poduzeća. To istraživanje pokazalo je da više od 70 posto tvrtki ima digitalnu transformaciju na svom dnevnom redu. Oko četvrtine poduzeća digitalnu strategiju ima zacrtanu u samostalnom dokumentu ili kao dio cjelokupne strategije poduzeća. U 82 posto tvrtki koje su sudjelovale u istraživanju, digitalizacija je trenutno odgovornost jednog ili više članova uprave. Za očekivati je da će u naredne tri godine ova brojka rasti na 85 posto.

Na konferenciji su sudjelovali i predstavnici nekih od uspješnijih hrvatskih startupa i digitalnih tvrtki kao što su Photomath, Farmeron, Oradian, i STEMI ali i većih uspješnih tvrtki koje digitaliziraju svoje poslovanje, poput Agrokora, Badela 1862, Erste banke, PBZ-a i Podravke.

Podijeli: