Europski najveći telekom operateri Deutsche Telekom, Orange, Telefónica i Vodafone udružili su se u pilot projekt s slovačkom tvrtkom Matsuko koja je predvodnik u razvoju  tehnologije 3D poziva. Cilj je holografske pozive učinili lakima i jednostavnima poput telefoniranja kako bi se korisnici mogli pridružiti zajedničkoj holografskoj komunikacijskoj događanju.

Slovačka tvrtka razvila je tehnologiju koja je usmjerena na izradu holograma Ratova zvijezda, te koristi sličnu tehnologiju za izradu realističnijih holograma. Testiranja se vrše u 5G mreži, iskorištavanjem prednosti velike brzine, široke propusnosti i niske latencije, kako bi se prevladali izazovi u stvaranju realističnih 3D slika. U pokusu selfie kamera pametnog telefona snima 2D video osobe koja šalje hologram.

 

-- tekst se nastavlja nakon oglasa --

 

Uspješan prijenos holograma

Videostream se zatim obrađuje u cloudu pomoću naprednog stroja za renderiranje kako bi se pretvorio u 3D hologram koji se može emitirati primateljima. Zatim se isporučuje virtualno kroz VR naočale povezane na primateljev pametni telefon.

Pokus pokazuje kako je s postojećim rješenjima Matsuka i brzim vezama u 5G mreži moguće prenijeti hologram sugovornika kojega može vidjeti primatelj poziva.

Iako pošiljatelj ne treba hardver Mixed Reality (MR), Virtual Reality (VR) ili Augmented Reality (AR) primatelj ga treba.

„Cilj početnog pilota bio je isporučiti holografsko iskustvo od jednog pošiljatelja prema više primatelja s pristupom virtualiziranog emitiranja koji bi primateljima omogućio da vidi pojedinca virtualno, odnosno kao vrlo realističan hologram”, objasnio je izvršni direktor tvrtke Matsuko Matus Kirchmayer te dodao kako će dalje raditi na unaprjeđenju tehnologije. Kako su pokusi tek u ranoj fazi jasno je kako nitko ne želi prognozirati kako će i kada će tehnologija biti uvedena u javnu upotrebu.

Druga faza

Nakon uspješnog završetka prve faze suradnje, strane će nastaviti poboljšavati temeljnu tehnologiju, s fokusom na kvalitetu usluge. Sada se ispituju mogućnosti za isporuku sličnu emitiranju, stvarajući mogućnost da se čitavi događaji ili prezentacije izvode virtualno sa što boljim realizmom. Buduće aplikacije mogle bi uključivati ​​komunikaciju osoba-osoba ili ‘nekoliko-nekolicina’, poboljšavajući komunikaciju u potrošačkim i poslovnim okruženjima.

Ključan edge computing

Za omogućavanje aplikacije koju razvija Matsuko ključno je u postizanju realističnog holograma upotreba mobilne rubne računalne tehnologije (edge computing) takozvanih ‘distribuiranih mreža’ pri čemu mrežna i aplikacijska inteligencija funkcionira dalje od mrežne jezgre – znatno poboljšavajući latenciju i propusnost, koji su ključni za osiguranje najživljeg i pouzdano VR i iskustvo mješovite stvarnosti.

Podijeli:

 

 

Vezane objave