HERE neprikosnoveni lider auto navigacije u Europi
Prema najnovijem istraživanju Global Embedded Navigation Sales Tracker tvrtke Counterpoint europska prodaja navigacije u automobilu zabilježila je rast od 5% na godišnjoj razini u 2022. godini. Sve veće prihvaćanje električnih vozila (EV) i značajki napredne pomoći vozaču (ADAS) potiče rast ugrađenih navigacijskih sustava u automobile. Navigacija pomaže vozačima električnih vozila u planiranju optimalne rute uzimajući u obzir domet baterije i lokaciju stanica za punjenje. Osim toga, navigacija pomaže osigurati sigurnost dajući vozačima informacije o vremenu, ograničenjima brzine i prometnim uvjetima.
Njemačka, Velika Britanija i Francuska su vodeće zemlje u ugradbenim auto navigacijama. No, prema udjelu takvih automobila u ukupnoj prodaji prednjači Norveška, a slijede je Nizozemska i Njemačka. Volkswagen grupa, Stellantis i Renault-Nissan tri su vodeće automobilske grupe u pogledu prodaje ugrađenih autonavigacija. Proizvođači EV kao što su Tesla, NIO i Xpeng nude navigaciju na svim modelima.
Skoro 50% automobila prodanih 2022. godini imalo je ugrađenu navigaciju. HERE je vodeći na europskom tržištu u pogledu licenciranja svojih kartografskih podataka i ponude navigacijskih usluga. HERE ima 44,9% udjela na europskom tržištu ugrađenih autonavigacija. Kako tvrtka licencira svoje kartografske podatke drugim tvrtkama za izradu aplikacija i usluga njezin tržišni udio u Europi penje se na skoro dvije trećine.
HERE nudi svoje navigacijske usluge proizvođačima automobila kao što su BMW i Mercedes. Kineski brendovi kao što su FAW Hongqi i SAIC, koji šire svoju prodaju u Europu, sklopili su partnerstvo s HERE za podatke o navigaciji.
TomTom je na europskom tržištu autonavigacije na drugom mjestu s 22,1% udjela. Prošla godina je obilježila drugu ključnu godinu za tvrtku nakon 2009. godine, kada je odlučila prodati svoje navigacijske usluge proizvođačima automobila izravno nakon pada poslovanja sa samostalnim GPS uređajima. 2022. godine tvrtka je najavila novu platformu za karte osim rebrandinga same sebe. TomTom ima dugogodišnje partnerstvo sa Stellantisom, Renaultom i drugim proizvođačima automobila. Tvrtka je također potpisala novi ugovor s Hyundai Motor Groupom za licenciranje svojih kartografskih podataka i prometnih usluga za sve marke grupe, uključujući Genesis za europsko tržište. Još jedna značajna pobjeda za TomTom je partnerstvo s konzorcijem MIH predvođenim Foxconnom kako bi se povećala njegova prisutnost u vozilima pametne mobilnosti sljedeće generacije.
Googleov udio porastao je na 3,3% dvije godine nakon ulaska na tržište automobilskih navigacija. Međutim, njegov tržišni udio je 7,1% kada se uključi njegovo licenciranje kartografskih podataka za navigacijske usluge. Googleov ulazak u usluge navigacije u vozilu oživio je konkurenciju na europskom tržištu. Godinama je tržište vidjelo duopol naslijeđenih igrača HERE i TomTom. Google pokušava uhvatiti korak s tradicionalnim pružateljima usluga navigacije dok nastavlja širiti svoju ponudu za automobile poput rutiranja električnim vozilima i HD karata.”
Usto, novi konkurenti poput Mapboxa i What3worda na europsko tržište se nastoje probiti novim jedinstvenim aspektima navigaciji u vozilu.