U prvom tromjesečju 2021. ukupni odlazni promet operatora pokretne javne komunikacijske mreže (telefonski pozivi u mobilnim mrežama) za 6 posto je veći nego u prvom tromjesečju 2020. godine. S druge strane, ukupni odlazni promet operatora nepokretne javne komunikacijske mreže (pozivi fiksnim telefonom) manji je za 7 posto u odnosu na isto razdoblje lani.

Ukupni podatkovni promet u prvom tromjesečju dosegnuo je 627 PB (petabita) i rastao 26,5 posto u usporedbi s istim razdobljem iz protekle godine.

-- tekst se nastavlja nakon oglasa --

 

U roamingu je nastavljen trend pada trajanja poziva hrvatskih korisnika u međunarodnim mrežama i stranaca u hrvatskim nacionalnim mrežama, što je rezultat utjecaja pandemije. Hrvatski korisnici u inozemstvu razgovarali su 14,2 posto kraće u odnosu na prva tri mjeseca 2020., a stranci u Hrvatskoj 7,9 posto kraće.

Rast prihoda 3,3 %

Ukupni prihod tržišta elektroničkih komunikacija veći je za 3,3 posto u usporedbi s prvim tromjesečjem 2020. Na tržištima širokopojasnog pristupa internetu prihodi su rasli 9,22 posto, usluzi televizije 3,5 posto, a usluzi najma mreže i vodova 7,7 posto. Prihodi u telefonskim uslugama putem pokretne i nepokretne mreže u blagom su padu, a sve zbog manje razgovora u roamingu.

17 % korisnika s brzinama 100 Mb/s

Unatoč tome što su ukupna ulaganja u blagom padu na početku godine, ulaganja u svjetlovodnu pristupnu infrastrukturu ipak značajno rastu i to za 140 posto u odnosu na s isto razdoblje u 2020. godine. Nastavak ulaganja u širokopojasnu pristupnu infrastrukturu važno je kako bi se zadržao trend rasta broja širokopojasnih priključaka velikih brzina.

U nepokretnoj mreži najveći rast i dalje bilježi broj širokopojasnih priključaka vrlo velikih brzina. U prvom tromjesečju 2021. godine 17 posto korisnika ostvaruje pristup internetu s brzinama većim od 100 Mbit/s, a rast generiraju priključci putem svjetlovodne pristupne infrastrukture kojih je oko 12 posto. Brzine preko 30 Mbit/s ima oko 42 posto korisnika.

Ukupan broj korisnika paketa usluga raste, najviše onih s 4D paketima jer migriraju s 3D paketa na 4D pakete da bi ostvarili veće popuste na cjelokupne usluge grupiranjem fiksnih i mobilnih usluga.

Podijeli:

 

 

Vezane objave